Jag blir så arg! :@
Min "kompis" skämtar om att stampa ihjäl kaniner och köra dem i köttkvarnar så fort jag råkar nämna kaniner. :S Han förstår verkligen inte att jag tar jätteilla vid mig när han säger så trots att jag tydligt förklarat detta för honom MINST ett tusental gånger. Tycker verkligen att en 20årig man borde veta bättre än så. :c
Usch, min halvkusin (hans pappa och min moster är tsms) sa att han skulle sparka min kanin. Jag säger så här; att på något sätt hota de jag älskar betyder döden.
Jag är väldigt snabb och bra på att få folk tysta genom att visa att jag har rätt (haha) så han blev fort tyst.
Men det din kompis sa är ju hemskt! Säg att du inte gillar att hon säger så, för inte pratar du om hur du ska köra över hennes mamma med en bil? :S
Fy så dålig stil!
Skrik ifrån nästa gång han föolämpar ditt kaninintresse, låt han inte hålla på sådär. Han får tycka och tänka vad han vill, men han måste verkligen inte kräka ut sig allt i din närhet !
#1 Jag har pratat med honom MASSVIS med gånger men han förstår inte, hade han varit 2 år så hade jag kanske förstått att han inte visste bättre. MEN HAN ÄR HELA 20 ÅR GAMMAL och förstår inte varför jag blir ledsen och vägrar prata med honom när han säger sådana saker om mina djur. Huvaligen säger jag bara!
#2 Precis!
Ajdå, det är väl bara att skrika tillbaka och se hur han reagerar? Förlåt, jag är tonåring och det är i min natur att skrika tillbaka.
Jag vet faktiskt inte vad man kan göra, jag skulle inte kalla det vän om han blankt skiter i vad du säger och känner men framförallt för vad han säger om de du älskar (tar för givet att du har kanin)
#5 Jag brukar skrika tillbaka (är nämligen tonåring jag med, då får man skrika) eller gå ifrån och ignorera alla hans samtal och dyl EFTER att jag tydligt förklarat att jag HATAR när han gör så. Men ändå så gör han så IGEN.
Och nej jag vill inte kalla honom vän, där av "" men visste inte riktigt vad jag skulle kalla honom.
Jag blir så sjukt trötta på dessa omogna killar! Har flera i klassen som säger ''Jag har hittat en överkörd kanin idag, vill du ha den?'', ''HAHAHA! Min tröja är gjord av kanin!'', ''Ska du hem och döda dina kaniner idag?'', ''Vet du hur gått det är med kanin?''.
Jag har sagt åt de 1 miljongånger men de verkar ha något fel i huvudet och fattar jäkligt trögt! Jag har sagt att jag inte tror de hittat en överkörd kanin (särskillt inte på gräset), att tröjorna kan var gjorda av angoraull, men inte att de har en jäkla kaninkropp runt överkroppen!, att jag är vegeterian och skulle aldrig döda mina kanier och speciellt inte äta de! Att folk har så jäkla svårt att förstå att det inte är något roligt när de håller på så! Det är som om jag ska skämta om att jag har stoppat upp deras gulliga lilla hund och satt upp på väggen, jag har pajjat deras dator eller bil/moppe, hur kul är dte på en skala mellan 1 och 10?
Skäms de inte över sig själva? Att man går i gymnasiet eller tom. jobbar och beter sig som 2 åringar? Pappa har skojat en och annan gång att ''Ska vi inte ta Tindra till middag idag?'' men han säger det inte på ett sådant sätt som de i klassen säger det på.
Sorry för min text, men blir så sjukt arg när ett par vuxna, eller snart vuxna män kan säga något sådant! Att de aldrig växer upp!
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Vet en 50årig man som alltid måste slänga ur sig sånna där kommentarer. Så det är inte alltid de växer ifrån sånt där.
Suck…det finns riktiga idioter!
Måste du fortsätta umgås med honom då? Skit i honom, sådana typer vill man inte ha något att göra med…iallafall inte jag!
Kastanjegårdens Kaniner
Instämmer med #9. Finns knäppa människor, tyvär.
Usch :S
Men haha, min "kompis" (vi var basta vanner forut) iaf. hennes morfar kom alltid och sa "Hanna! Ska vi gora kaningryta, eller vrf inte kaninstek" pa "skamt" XD Det tyckte jag var lite kul i borjan sen var det bara drygt :P
Ursakta stavningen.
#7 Jo, jag är ochså veg så det skämtar han också om heeela tiden. Men jag är ganska härdad när det gäller det.
#8 Män alltså *SUCK!*.
#9 Nej, jag har slutat prata och umgås med honom nu, är less.
#11 Ja, jag har varit med om det också.

kännner ingen som e så tasskig o säjer sånna saker :O
men mina kompsar klagar hela tiden på att jag pratar om kaniner men alla mina kompisar e hässt tokiga o pratar omhässtar hela j*vlla tdn :@ så om dom får prata hästar vrf får inte jag prata kaniner "/
Folk är konstiga vad gäller kaniner. Jag är 21 år gammal, och när det kommer upp att jag har kaniner så tittar de ofta lite konstigt, som att jag är för gammal för att ha kaniner. Jag har hört sägas saker som; när ska du koka dem då? osv. Människor kan vara väldigt omogna, och jag brukar ge dem en kylig kommentar vilket får dem att förstå att det inte uppfattas som ett roligt skämt från min sida.
Folk i alla åldrar håller på sådär kan jag ju lägga till…

Men herregud vilken "vän" du har, no offence men har borde verkligen växa upp.
När folk lägger elaka kommentarer om mitt kaninintresse (vanligtvis bryr jag mig inte något särskilt om mina vänner skämtar, men ibland går det ju över styr) brukar jag bara höja på ögonbrynen och titta på dem som om de är kompletta idioter eller bara säga något som "moget, verkligen. Vad rolig du är." och sen gå därifrån.
Om din vän verkligen inte slutar tycker jag du borde bryta kontakten med honom, isåfall är det ju uppenbart att han inte respekterar dig.
the vanity, it becomes insanity

Svara honom nästa gång han dummar sig att hade det funnits tillräckligt stora köttkvarnar så kunde man ju mala ner omogna 20:årigar i dom.
Marsvin 4-ever
.
#16 HAHAHAH! :D

Han vill bara att du ska bli sur och irriterad för att han tycker det är kul x( .. så nästa gång, såg bara någon liten kommentar som typ: "moget" eller "Skaffa dig ett liv" , så kanske han märker att det inte hjälper att irritera dig.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
#13 Då har du haft tur.
#16 Haha :D
#18 Det finns ju "snällare" sätt att irritera folk på. :c
#16 - Haha :D
#16 Haha, bra sagt! :D :P :)