Kaninernas nya boplats =)
ser toppen ut 
#1 Tack =)
är det där deras bur?
tänk på att kaninen kan rymma väldigt lätt ur den där!! så du bara vet men det är bara om dom är i topp form inte så tjocka menara jag och det kanske inte är så roligt för kaninen

#3, De är ju inne?
Eller iallafall på bilden.
Det gör ju inget om kaninerna rymmer när de är inne.
Och vad menar du med att det inte är roligt för kaninen?
Finfint :D och stort :). Ska du inte ha något hus eller någon sitthylla? Eller det kanske kommer sen? :)
Emma
#3: Jag har också samma anordning till min dvärgvädurshane, samt som Hage utomhus åt mina andra.
De enda som kunnat rymma ur dessa (dvs genom själva "hålen") är kaninungar upp till typ 8-10 veckor (menar då dvärgvädurar).
Efter det har inte mina kunnat komma igenom hur mycket de än försökt.
Hoppa över gör har de inte gjort heller.
Inte heller mellan själva gallrena, då mina är ihopsatta med buntband (stripes) och då får jag knappt igenom mitt finger.
Själva hålen är inte särskilt stora alls - 4x9cm.
Har man kaniner som är rymningsbenägna, brukar man ju inte direkt använda kompostgaller som bur. =)
#6 min dvv kom ut när han var ca 4 månader ^^. Men han är dock väldigt liten och smidig :)
Emma
#7: Hehe, om man säger såhär då.
Mina ungar (dvv & dvvkorsning) har inte kunnat komma ut efter ca 10 veckors ålder. =)
Amela: Säger som jag sa på bdb. Om ändå Pelle vore sådär renlig. Hela hans "bur" är full i spån, samt en 5-10cm radie runtomkring. 
Jättefint!
snyggt :)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Tack alla=)
#3 Nej,som Ninni sa så kan dom inte rymma d e både för små hål o för högt.
#5 nä dom hade ett hus men ingen brydde sej om d. Men dom springer runt i lägenheten på dagarna =) så dom klarar sej bra ändå.
#7haha e inte d typiskt Pelle? =P ne mina kaniner e rätt rena av sej o d e mycke smidigare att plocka undan efter dom XD
Nej men shit avd nice dom fick det :D
Min lilla lejonhuvade "råtta" kryper genom dom där små hållen(ca 10 månader), så har ingen användninga av kompost gallret.
Min andra kanin Jolle brukar kunna hoppa över om hon vill så man måste passa henne, dock är hon väldigt lätta att fånga igen.
Har dom bara i kompost galler inomhus :P
Ett litet tips: Lägg halmen i kattlådor så blir det ännu enklare att städa! Skulle de börja hoppa ur så är det ju superlätt att bara bygga en taklucka av ett galler som man lätt öppnar och stänger…
Åh så härligt! tur att du har så pass "stora" kaniner :P Mina hade bara rymt hehe ;) Mysigt för dom att få sällskap av varandra genom gallert också :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!

vad praktiskt det ser ut:D mina kaniner hade hoppat ut för längesen om jag hade kompostgaller som bur, men hoppar de ut så kan man ju spänna en filt över med klädnypor eller något liknande^^
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
superfint :)
Medarbetare på Hundar.ifokus
Ser toppen ut! :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
min första kanin hade lätt rymt. Hon var en liten hermelinkanin, men hon kunde hoppa högt bara hon ville så :P
Men blev fint :) Så hade jag gärna gjort om jag inte hade haft katter. (även fast katterna är rädda för kaninerna)
Ja menar att om dom rymmer så kan dom komma åt farliga grejor t.ex elsladdar.
#19 Man kan inte ha en kanin lös utan att nån olycka händer. Nisse har bitit sönder ja vet inte hur många telefon sladdar =P men d e sånt man får ta om man vill ha en kanin som går runt fritt. Kaniner e som alla andra djur.
Vad bra det blev "D
Jättefint ju :)
Vad fint det blev :)
// Emma :D
Haha, så ska jag göra nu när jag ska städa ute hos kaninerna;) ska låta 2st få bo sådär.. ska bara tänka ut hur det ska bli för jag har inte så stor plats i huset. Hmm, blir väl att ta bort en hylla=)
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Kompostgaller är mycket användbara!
De ser ut att ha det bra där i!
Jag hade dock oroat mig för rymningsrisken. Hoppa över galler är för det mesta ingen sak ivärlden. Vill de bara så kommer nog de flesta över för eller senare. Har haft dvärgvädur, lilla tysk vädur och en stor tung fransk vädur som hoppade över hur lätt som helst, trots att gallrena stod på högkant! Franska väduren hoppade ill och med över i sidled! Jag hade definitivt satt på tak så de inte hoppar in till varandra och det blir bråk. För säkerhets skull…
Jag ska ha tak på mitt¨för mina honor är bruntiga och är i slagsmål hela tiden..
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
#26 det är det jag menar. Men jag delade av sådär nar jag skulle ha 3 kaniner ute. Men det funkade inte så länge för hanarna började bråka.
Själv har jag samma galler till min dvärgvädur som rastgård hopsatt med hennes utebur. Fast jag har satt dem "omlott" så att hålen bara är hälften så stora. Trodde inte att hon skulle kunna ta sig igenom de "större hålen" men fick se att när hon försökte ta gräset på utsidan fick hon lätt igenom huvudet och ena framtassen. Då blev det dubbla galler.