Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 661 ggr
[Angel88]
0

En bäbisfråga!

Hej min hona blev parad för 11 dagarsedan, men hon har redan börjap bygga bo. kan det vara så att hon e sken dräcktig??. hon har klätt av sig redan inne i boet..

Det är ett mycket fint bo, riktigt mjukt och mysigt…

Hur länge går en lejonhuvad kanin dräcktig e det 25 dagar eller 35dagar??

AnimalLover
0

alla kaniner brukar gå samma tid .. så det spelar ingen roll Vilken ras? det e .. men iaf brukar dom vara dräktiga i drygt 33-35 dagar tror jag

[Angel88]
0

men e det normalt att dom börjar bygga bo redan??….

AnimalLover
0

Hmm nae .. hon e troligen skendräktig? . men man kan alldrig vara säker

DEMNJA
0

28-35 dagar är normalt att de går.

När de börjar boa är väldigt individuellt och att din hona börjar boa redan behöver absolut inte betyda att hon är skendräktig?. Jag tror att de i regel börjar boa tidigare än så om de är skendräktiga..

Hälsningar Anna

Medarbetare på Jättekanin ifokus

Rosågårdens kaniner

acergirl
0

Min hona jag har hemma började med boa vid den tiden, Men hon gjorde ett nytt bo sen när det var dags för bebisar. :)
Så din hona behöver inte vara skendräcktig.
Precis som #4 skriver tror jag dom börjar mycket tidigare om hon skulle varit det.

Alla mina kaniner har gått mellar 28 - 32 dagar, det har ju inte med ras att göra hur länge dom går, utan utveckling hos fostrena.

Lycka till! :D

hjartelyckanskaniner
0

Jag kan inte säga att hon är skendräktig? eller inte. Min hona bäddade redan vid 7 dagar och hon fick 7 ungar 3 veckor senare.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

flikkan77
0

Min ena hona boar med päls samma dag som hon blir parad och sen håller hon på och underhåller boet tills ungarna kommer. Tyvärr boade hon även med innehållet i kisslådan denna gången så jag fick tömma boet några gånger.

Som tur är så slutar hon med det och fyller bara på med päls när ungarna väl är födda.

"You just have to belive…"

Animalfriend
0

#1 Alla går inte alls samma tid, har hört om honor som gått över ca 1-2 veckor (dock väldigt ovanligt tror jag).

Honor brukar boa olika tidigt dock. Har flera honor som boar ca 1-2 veckor före födseln, sedan har jag några som boar precis dygnet före födseln.

Så det kan dock variera kraftigt. :) Hon behöver defentivt inte vara skendräktig? bara för att hon boar tidigt. Skulle hon vara skendräktig? så boar hon ca 1v. efter parningen, ganska exakt på dagen, och hon har gått över en veckanu ju.

Linnet
0

Mina honor brukar föda oftast dag 30 och ibland dag 31.

En av mina honor började också plocka sig och boa bara ca 1 vecka efter PARNING. Jag satte henne med hanen igen och hon blev omparad direkt så hon blev inte dräktig första gången. En hona som är dräktig är inte villig att para sig igen.

AnimalLover
0

#8 nej det sa jag inte heller . Utan jag menade att det spelar ingen roll att hon e lejon

hjartelyckanskaniner
0

Min hona var villigt trots att hon skulle ha ungar 2 veckor senare.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Linnet
0

#11 Jo, dom kan vara det, men oftast är dom väldigt sura och avvisande mot hanen. Jag har också en hona som jag trodde inte blivit dräktig och provade sätta henne med hane 2 veckor senare och hon var också villig om än lite motsträvigt.

[Angel88]
0

ja e hon sken dräcktig får det vara.. hon kommer föda runt den 4 juni (om hon går 35dagar) och hon fyller 1 år den 14juni… så ja vill inte ta igen då detta blir hennes första kull om det tatt sig.. hon får ju inte vara över 1 år..

Ja e dock nyfiken, ska hannen trilla av honan om det blir något.. han juckade på henne en stund sedan lät han och hopade upp och trillade bakåt.. detta ca 3 gånger.. sedan va han trött.. hehe…