Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 502 ggr
Husberg
0

Andra kullen!!!

Nu har Husbergs andra kull kommit! Imorse då jag skulle ge hö, låg det små gråa tussar längst inne i hörnet där hon byggt bo, jag skulle precis till skolan så jag hann inte ta en titt. Nu när jag kommit hem så finner jag nio små nakna troll:D Vart överlycklig!!!! Förra gången hon fick sin första kull, 6st dog alla:( Så nu hoppas jag att alla överlever;) bilder kommer då jag bara kikat;)

hjartelyckanskaniner
0

Nu vill jag också ha bebisar! Är så mysigt=) Aja, får väl vänta till nästa år..

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

KaninEmma
0

Vad kul :D

// Emma :D

Husberg
0

Tack så jätte mycket:) hoppas att alla överlever=)

Zvintos
0

Vad roligt ^^

Husberg
0

tack, jag undrar en sak, nu när dom är helt nyfödda ska man ju låta både mamman och ungarna vara ifred i ca5 dagar, men vad händer ifall en unge har dött? Eftersom jag inte få störa ungarna kan jag ju inte veta ifall en unge har dött, kan de levande ungarna dö för att det finns en död unge i boet? Jag vet juatt man måste ta bort den döda ungen från boet men varför? tacksam för svar;)

Sashhi
0

#5 - Den döa ungen gör ju inte precis mycket nytta, ligger snarare ivägen för de andra levande ungarna. Dessutom börjar den ju lukta efter ett tag när det ruttnar.

Varför låta de vara fred i 5 dagar?

Not your mom, not your milk.

Husberg
0

För att inte störa dem, jag föredrar det iallafall:) Mina ungar kom inatt så jag vill inte söra dom:)

Zvintos
0

#7: Fast hellre störa ungarna och kolla så ingen är död, än att  det är en död unge som ligger i boet och börjar ruttna…
Det tar ju inte lång stund att kolla igenom boet.

Husberg
0

Det var så jag tänkte, men man ska ändå låta de va :) Tycker ni att man bör kolla varje  dag?

www.pelin.webs.com

Kiwanu
0

Vad kull (kul) (ni fattar skämtet va?) he he he, stort grattis !

#9, Ja, kolla ungarna en gång per dag så att dem ser friska och krya ut !

Husberg
0

haha roligtXD Tack så mycket:p

Ida94
0

vad kul, grattis :)