Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 802 ggr
Mymlan
0

Kaninskabb

Smittar detta: Katter, hundar, hästar dvs andra djur? kliar det i så fall på dem? ser det då ut som de har mjäll? en veterinär som rakade ner min ena perserkatt påstod katten hade kaninskabb MEN denna katt har torr päls men med feta partier. Har man henne i full päls så måste man bada henne var 14 dag. Katten är född -99 och jag har haft henne sedan hon var 12 veckor gammal och hennes päls är så här och mkt därför vi rakar ner henne. Hon kliar sig inte ens. Sedan bor jag i lght med torr inomhus luft. Denna veterinär har jag kommit i konflikt med dels för hon tar emot djur hon själv säger sig ej kunna, skriver ut medel som kan döda ett litet djur men här är ej hennes fel till 100% utan jag fick råd av annan att detta medel ska användas på ett forum. Denna får endast avliva, raka ner men INTE göra ngra medicinska utlåtande på nå av mina djur. Ingen av mina kaniner är mjälliga eller ens kliar sig, de saknar inte ens päls ngnstans.

Så stämmer det veterinären sa det smittar även andra djur?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Lotta_A
0

urs vilken hemsk veterinär! Såna borde inte få finnas.

Jadu. ärligt talat är jag inte säker på om kaninskabb kan smitta andra djur, men jag har svårt att tänka mig att det.
Och om inte ens dina kaniner har kaninskabb. Dom kliar sig inte ens. Hur ska då katten kunnat smittas, ( om det ens är så att det faktiskt kan smitta katter ) ???