Kanin iFokus

Kanin

Etikettminneslunden
Läst 1153 ggr
liiinas
0

borta...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okej… Tror jag orkar berätta om det nu.. för nu har jag tingat en ny kanin!

Den 23:e januari 09 dog min älskade Diza. Hon var född den 6 december 2008, alltså bara en liuten unge. Jag hade bara ägt henne i en vecka. Redan den andra dagen började hon slicka mig på händerna och sprang runt som en liten galning i buren och gjorde små glädje-skutt och levde livet… *ler*.. JAg hämtade henne på en torsdag och hon mådde ra, förrutom att hon alltid bajsade lite löst bajs, som var pyttesmå kulor som fastnade i pälsen där bak, och hon var nästan aldrig ren där heller.. Men vi tvättade bort det såklart och höll det fräscht. På torsdagskvällen (en vecka efter det att vi hämtat henne) när jag kom hem från stallet sa mamma att hon hade varit JÄTTElös i magen. Stora korvar som bara kletade in sig i pälsen… Inget kul!

På fredagsmorgonen dagen efter skulle jag mata henne som vanligt. Men hon kom inte skuttande som vanligt utan bara satt i halmen och såg extremt deppig ut. Jag trodde faktiskt inte att hon skulle klara sig. Men klara måste Klara sig. (hon hetter nämligen Klasa hos uppfödaren). jag gick till skolan med knutar i magen för hennes skull.. Sen när jag kom hem på eftermiddagen var hon ju inte precis bättre. Jag tog in och tvättade henne och torkade hene varm igen. Sen låg hon bara där på filten.. Ibland försökte hon ställa sig upp och gå, men utan framgång. Pappa kom hem ganska tidigt så vi åkte till veterinären.

Vi kom till veterinären kl. 16.10. Veterinären skulle börja sitt jobb där kl. 16.00 men han var inte där förrän kl. 17.05 på grund av att han satt i kö i en bilolycka… Det var under den tiden som Diza somnade in. Kände väldigt stort hat för veterinären då..men såklart var det inte hans fel. Han försökte ju skynda sig till kliniken. Han sa att även om vi skulle kommit 2 timmar, en dag, två dagar eller kanske till och med en halv vecka tidigare så skulle han nog inte kunnat rädda henne då han trodde att det var en medfödd sjukdom. Eller något som spridit sig i blodet. grät som ett barn………. Jag grät mig till sömns den kvällen * :'( *. Men min älskade kompis fanns där och stöttade mig, Utan henna skulle jag inte kommit över det såpass snabbt. <33   

På söndagen begravde vi henne, brevid vår hamsters grav. Graven blev verkligen jättefin!! Blev så himla nöjd över den. En ljuslyckta och en rosa ros brevid.

Vi berättade för uppfödaren (Teddytassens uppfödning som är en jättebra uppfödning verkligen) och hon beklagade verkligen men kunde inte förstå varför detta hänt. Men hon lovade mig en ny kanin! Idag tingade jag en, Ariel! Ska bli en kompis till Vanesso. 

Bild på Diza (Klara).. R.I.P <''3333333

liiinas
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild på den nu tingade kaninen, Ariel!

gullenos
0

Va tråkigt! Men tur att du ska köpe en ny och försöka att inte vara lika ledsen över den andra <3

youtube1
0

sorligt (=

Clariiz
0

Vad tråkigt :'(
Men lycka till med den nya ninen :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[Niike]
0

Tråkigt! Diza var verkligen jättesöt! Och nya ninen också, hoppas allt går bra med den Glad

Ida-M
0

Beklagar :( som sagt hoppas det går bra med den nya!

kaningodis
0

Ne, fy vad tråkigt! Hon var jättefin! "/

Lycka till med den nya kaninen!:)

Kastanjegårdens Kaniner

moonsi
0

fy va tråkit

lycka tilll med den nya , som är jätte söt

sputtnick_plexus
0

Gud vad tråkigt :(

liiinas
0

Tack allihop! <33.. Det kommer säkert bli jättebra =)

hyltebarn
0

vad tråkigt :(
men kul med din nya kanin oxå, <3

/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)

Lellaa
0

Har vetat om det ett tag men tycker ändå att det är jätte tråkigt. Men det kommer nog att gå bra med den nya kaninen :)

KaninHanna
0

Vad tråkigt :(

Hoppas det går bra med den nya kaninen! :)

Mvh Hanna

emwa
0

Vilken hemsk berättelse. Lider med dig!
Hon var verkligen jättevacker. Lycka till med den nya sötnosen och hoppas att hon kommer vara en tröst! :)

MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]

lingo-lovers
0

stackars  dig ! vad tråkigt!

hon var fin! 

lycka till med det nya kaninen ! 

Diza kommer alltid att finnas hos dig !

Gråter

KaninEmma
0

Vad tråkigt :/

Båda kaninerna var ju söttesöta :)

// Emma :D

Anema
0

R.I.P :'(

Anema
0

R.I.P :'(

Anema
0

Gav ni henne mycket grönsaker eller gräs?