Kanin iFokus

Kanin

Etikettminneslunden
Läst 803 ggr
[Wera]
0

Rest In Peace My.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

080517 - 090422

<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Inte ännu en till av mina underbaringar  Jag vet inte vad jag ska göra, två kaniner på 3 dagar… fullt friska båda två, och nu My, som till och med var parad med Charlie! Hoppades på en av komma efter Charlie.

Jag släppte ut alla kaniner innan skolan i sina gårdar (med tak och allt) så jag trodde allt var frid och fröjd, säkra gårdar, men oj så fel jag hade. Charlie rymde ur sin gård i söndas (kompostgaller så jag använder inte det längre) och nu idag ringde mamma till min syster och berättade att My hade dött, jag såg henne gråta men jag visste inte vrf, jag fick veta en stund senare att min My hade dött. Jag fick inte veta hur, trodde att hon rymt ur sin gård (gnagit hål i gallret för jag såg henne i morse stå och riva i gallret) så jag trodde att en rovfågel ännu en gång hade dödat ytterligare en kanin.
Jag åkte hem tidigare och mamma berättade att ett djur hade tagit sig in i hennes gård (slitit bort gallret jag häftat fast så det var ett stort hål mellan nätet och marken, ett ganska långt, men inte hög) och runt omkring gården var det päls efter My som fastnat längst nätet när hon sprungit i panik.
Mamma upptäckte det säkert bara en kort stund efter det skett för hon var varm när mamma upptäckte henne så hon begravdes innan jag kom hem.
Djuret hade ätit av hennes mage (!) och lämnat henne kvar i gården, jag har ingen som hälst aning om vad för djur det har kunnat varit men jag är rädd, vilken kanin kommer här näst!? Jag vågar inte släppa ut dom längre.

Vad tror ni det kunnat varit? Rävar drar med sig sina byten, en vessla vet jag inte dom verkar ju vara så små för att jaga kaniner… jag har sett vesslor hemma hos oss, de är ju ganska små så dom har ju lika gärnit kunnat ta mina kaniner för 2-3 år sedan när dom bodde ute året om i hundgården med galler på 5x5cm men inget har skett, på 3 år så händer det här!
Mink? Grävling? Aldrig sett några djur här hemma mer än vessla, ugglor, andra rovfåglar och björn samt varg.

Zvintos
0

Men fy vad tråkigt!
Ingen aning om vad det kan vara för djur dock..

My

Tarkie
0

Men Wera :( Fyfan, vad jobbigt du måste ha det nu! *kram* <3

MarHai
0

Usch :(<3

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Kiwanu
0

Neeeej !? Gråter

Så sjukt ! Vilken jädrans otur du har haft ! Förstår verkligen att du inte vågar släppa ut dem ihagen mera !

.. Dina små lurv troll, det här är så tråkigt så det inte är sant ! Gråter

R.I.P - lilla my <3

KaninEmma
0

Gud vad trågigt :( R.I.P My

// Emma :D

Rorosjons
0

Hemskt =(

R.I.P My <33

TereseE
0

Men ush så hemskt, skickar en massa tröstkramar till dig!

memmis
0

usch vad hämskt, Gråter

R.I.P My

spiritedaway
0

Nej usch va hemskt :/ beklagar!

rabbitlove
0

fy jag lider med dig det är så hemskt jag beklagar =x

gullenos
0

faan va tråkigt, :'( det kanske va ett lodjur?

Michiis
0

Stackars dej Wera :'( <33

R.I.P MY <3333

// Michis

Tarja
0

Nej men gud så tråkigt Wera :'( <3
Massa tröstkramar!

Bella-R
0

Himla tråkigt :((

Vad kan man säga? Beklagar :(

R.I.P My och Charlie <3

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

[Wera]
0

#11 Loddjur? Nej nej hålet var litet, tror inte ens att en katt kan klämma sig in där, kanske en liten katt men inte större.

[Niike]
0

Usch vad hemskt.. Massor av tröstkramar!

[Wera]
0

Tack alla <3 :') Nu har jag "dubbelt skydd" runt gårdarna, först en själva gården som har nät som tak också, och utanför det är det kompostgaller (Y)

pigelina
0

Nej usch:(

Har hänt samma sak med min kanin Ruggy:'( som med My

Vet hur det känns:(

R.I.P My<3

och Ruggy<3

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Maiae
0

Ush så tråkigt!!:(

R.I.P My!!<3

Mvh Maia

hjartelyckanskaniner
0

Stackare! man säger ju att man förstår hur du mår, men det gör man ju inte! Men jag vet hur det är att mista sin favvo kanin, eller en som betyder oerhört mycket!

Finns här om du vill prata, det ska du veta! Mitt hjärta är öppet för alla som har något att prata om:)

R.I.P- My<3

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

[Caifeen]
0

R.I.P :(

Kristall
0

RIP. :(

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Lans
0

Va hemskt ): <3

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

Anema
0

R.I.P :'(