Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 3189 ggr
Rafflan
0

Bra vinter bur?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur kan jag göra denna bur till en vinter bur där kaninen kan bo ute hela vintern?

Det är nät på sidorna, i botten och på locket så inget kan ta sig in eller ut. Endel består av trä där det finns en bit tak på som ett vind/regn skydd.

Håller kaninerna bätte värmen om dom är 2st?

Rafflan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

"baksidan"

Sashhi
0

Vet inte om det är möjligt.

Not your mom, not your milk.

Rafflan
0

#2 dårå?

Jag är inne på att bygga ett hus å fylla med halm så det blir vamt och skönt + att lägga nåt över så det inte "snöar in" ;)

Sashhi
0

Kanske om du fixar tak och fyller hela botten med mycket halm, och bygger en del där kaninen/-erna kan gå in. Vindskydd/regnskydd runt hela skulle nog vara bra.

Not your mom, not your milk.

Rafflan
0

Kan jag inte bara bygga ett hus typ 90 x 50 x 50 å fylla med halm å ställa in?

Sen typ lägga nåt vatten tätt över ;)

Kawaiih
0

om jag skulle göra den där buren till en vinterbur så skulle jag för det första ställa upp den på något bord eller någonting som gör att den kommer upp ifrån marken och sen något typ av vatten tätt på taket. Sen även sätta dit vägggar av ply-wood så det bara är en sida som inte har det.

Det är vad jag skulle gjort….

Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering

Rafflan
0

problemet är att det är igentligen en betes Hage. Ska inte vara utebur permanent. Bara över denna vinter.

emms
0

Om du ska ha den som utebur måste den komma upp minst 40cm över marken. Du måste också täcka golvet, taket och 2 hela sidor till. :)

(för det är väl en regel som säger att minst 3 sidor av buren ska vara täckta?)

Emma

moonsi
0

du kan ju tex sätlla den på en lastpall med någon skiva på så golvet blir helt..

repekka94
0

du får nog sätta ply wood över alla sidor förutom en och gärna isolera eller ha den på typ en veranda upphöjt under tak iaf

CuteJessika
0

Min kanins bur är gjort helt av galler (inga skivor!).. Jag har höjt upp den från marken förstås och har satt skivor på bottnet av buren. En sida står nära garageväggen så där slipper det inte till att blåsa, och på buren har jag en vaxduk + några stenar så den hålls på stället så det blir inte vått inne i buren. Det funkar utmärkt för mig iallafall. :)

[Niike]
0

Har det löst sig? =) Tråden är ju några månader gammal så det kanske inte är aktuellt längre?

Annars tycker jag det låter bra som #6 säger! :) Ställ upp den på något bord, lastpallar eller liknande, och täck för sidorna och taket.

Rafflan
0

#12 det är löst ;)

Dom fick bo inne över vintern och ska köpa en riktig ute bur ev nu i veckan som dom ska få bo i på sommaren då jag inte vill ha dom i betes hagen på natten som den ser ut nu ;)

[ninnakm]
0

asså det blir nog lite kalt för kaninen

Rafflan
0

#14 jag skulle jo gjort om den om dom skulle bott i den permanent ;)

[ninnakm]
0

fattar inte vad du snackar om