Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 979 ggr
elvissspringsteen1
0

ensam?

hur är det med kaniner? är det som med marsvin att det är lag på att man måste ha minst 2st? eller får man ha en ensam?

Maiae
0

Det är bättre att ha kaninen ensam, så det går bra:)

Mvh Maia

elvissspringsteen1
0

jaha varför e det bättre?

Maiae
0

#2 Det blir mkt lätt bråk, hanar och hanar kan ej vara tillsammans, honor och honor kan ibland gå lättast om dom är syskon, honor och hanar kan men för att det inte ska bli ungar måste båda vara kastrerade.

Mvh Maia

ssandraa
0

#3 båda måste inte vara kastrerade. Det räcker ju bara om jag har en hona och en kastrerad hane, då blir det ju inga ungar?

Rafflan
0

det står faktist i L80 att alla kaniner och gnagare för utom hamster bör bo med artfränd om det går ;)

Maiae
0

#4 Honan kan bli arg för att hanen inte gör sin uppgift och då kan det bli bråk så båda bör vara kastrerade!

Mvh Maia

moa88
0

#0 jag har haft min kanin ensam i lite mer än 1 år nu, han trivs hur bra som helst, gör massa glädje skutt och kommer fram till dörren när man ska in till honom  ^_^

MarHai
0

Ja, men det är ingen LAG. Bara en rekomendation som dom flesta kaninägare inte rekomenderar.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

elvissspringsteen1
0

okey:) som#7 säger, jag har oxå en liten kille själv, har dock bara haft honom sen i fredags:D men han gör oxå sånna skutt å är jättepigg å glad. han går lös i lägenheten å är i buren på natten å om ja inte är hemma. sen har han vart ute på gräset i helgen oxå å de gillade han:)

Rafflan
0

#8 skrev som sagt "bör" och det tycker jag är roligt att dom skriver så då många uppfödare och kanin kuniga människor säger tvärt om XD

Rafflan
0

*dubbelt*

[Tovab]
0

jag kommer ha min hona ensam, det är så lätt att det blir bråk och att kaninerna tyr sig till varandra istället för till människan. och då kan det bli jobbigt ;)

Animalfriend
0

Ingen lag på att de ska vara två. Jag rekomenderar personligen att inte ha två eller flera gående tillsammans. Bråk och slagsmål är väldigt vanligt om de går flera i samma bur. Man kan nästan inte ha så stora burar som krävs (enligt det naturliga) för att ha två och flera i samma bur. De har sitt eget revir, sitt eget område, och de måste ha stor yta om de ska kunna ha det i en bur också.

Rafflan
0

ojoj, jo det är ovanligt att 2 kaniner funkar ihop men för mig funkar det super bra och för många fler har det funkat jätte bra med kastrerad hane och en hona eller hona och hona, och finns ju en holländar uppfödare här  och hon har ju några honor i en jätte stor Hage :D 

Ser inte det bara underbart ut? Rena drömmen liksom :D

ssandraa
0

rekommendation är väll att man inte ska ha två i samma, men för vissa funkar det jätte bra, som för mig tex, hade min kastrerade hane ensam i 3 år, men så bestämde jag mig för att skaffa en till att ha i samma bur, tog då en hona som jag skulle ha på foder för ev senare köp, och dom trivs jätte bra med varandra, Silver (hanen) vart super glad och vart mkt piggare och gladare. Så i vissa fall så går det super bra! :D Har en kompis som också har så, funkar bra för dom med! :D

MarHai
0

Jo visst fungerar det, men hagen är stor! Ju större bur/hage desto mindre risk för slagsmål. Men alla i hagen har hamnat i slagsmål, det är beroende på hur dominanta dem är. Så jag släpper knappast in utställningsdjur dit :p Två st har fått toppen på öronen avbitna…

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Rero
0

#10 Jag skrev innan att man helst inta ska ha kaniner tsm och där menade jag om man måste ha dem tsm. //Maiae råkade vara inne på Beckas…

pigelina
0

En annan sak varför just jag inte rekomenderar att ha 2 knainer i samma bur är för om ena knainen dör blir den andra mycket ledsen och kan i värsta fall svälta sej själv.
Har lyckats redda min kanin när hennes mamma(burkompis) dog men hon var värkligen jätte deppig..

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus