Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 597 ggr
pigelina
0

Favorit ras:)

Vilken är din favorit ras och varför tycker du om just den? gärna en bild och lite hur dom är i sättet mm:)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

[Wera]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Teddyvädurar och dvärgvädurar. De är lugna och goa, oftast väldigt matglada och trevliga mot alla människor, allmänt glada ot allt :D pigga och nyfikna också. Alltså dom är perfekta! Av alla raser jag "prövat på"/haft är dom två de bästa ^^ (haft 7-8 olika raser)

Zvintos
0

Favoritrasen är helt klar dvärgvädur, av dem jag haft.
Anledningen är bla deras helsöta och underbara utseende.
Men även deras överlag härliga temperament;
Kelgoa, lätthanterliga och matglada.
Sen är det klart att det skiljer sig mellan individerna.
Men det är den uppfattningen jag fått efter att ha ägt ett flertal och även har uppfödning av rasen. =)

Tarja
0

Helt klart teddyväduren<3 Tycker helt enkelt att de jag har haft är så charmiga och urmysiga! Och så är pälsen ett stort plus! Oskyldig

Kristall
0

Dvärgvädur.
Gillar utseendet, men mest har jag bara fastnat för rasen. :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Emma-lundqv
0

Jag skulle nog säga lejonhuvad dvärgvädur, alla mina har varit lugna och snälla - riktiga kompisar med mycket personlighet. Inte alltid så begåvade eller extraordinära, men sjukt goa och ställer upp på allt!

Untitled-5.jpg picture by Memmish

Agda
0

Jag har två stycken favvoraser:

* Holländsk kanin. Underbar teckning, bra temperament på dom jag har nu. Duktiga mödrar. Hanarna blir så underbara i temperamentet så att dom är svåra att göra sig av med…Flört

* Angora. Ser ut som goa keldjur (vilket dom flesta är, av mina i varje fall), och man får till ull ifrån dom = garnSkrattande

Zvintos
0

#6: Angoror är riktigt häftiga.
Skulle gärna skaffa mig en i framtiden, men känns synd att ullen går till spillo i sådana fall. Tungan ute

Agda
0

#7: Det går ju att lära sig spinnaFlört

[Linsenhejhej]
0

Jag tycker om holländsk kanin. Har aldrig haft en sån ras, men har velat ha en sån i flera år så jag kommer nog köpa det som nästa kanin. :)

Tycker om rasen för att de verkar ha så bra temerament, och så älskar jag deras utseende och storlek … :)

Zvintos
0

#8: Men det hjälper inte om man är kass när det kommer till stickning. Oskyldig
Går ju iofs att ge bort/sälja ullen till den som vill ha. *snilleblixt* Tungan ute

Men nu blev det lite OT, sorry pigelina. =)

pigelina
0

Haha min favvo ras då:P

E självklar Lejonhuvade.
Är lite spraliga och väldigt nyfikna. Men lungna när man gosar och gosar gärna tbx:) Alla lejon jag haft har varit väldigt duktiga på att hoppa oxå, och dom lär sej fort:)

// Hanna

Mysterious
0

Min är nog hermerlin Rex. Har haft en som första kanin, han älskade att gosa och var väldigt beskyddande mot mej :P alltid när någon kom fram till mej morrade han nafsade på dem,en gång bet han min mamma när han försökte röra mej…De andra upskatta nog inte det så mycket,men jag tyckte bara det var gulligt.Den enda personen utom mej som han gillade var min morbror. R.I.P Freddie

Nu har jag en Dvv, jag köpte en dvv för ja hört att de är lugna och gillar att gosa, men min är raka motsatsen, det verkar som han alltid har för mycket energi och hinner aldrig att kela :P Men han e fortfarnade min sötnows :)

Wedi
0

Min är heltklart dvärgvärdur!

alla mina dvv har varit goa nyfikna sociala trevliga helt perfekta helt enkelt ;D < 3

[BonnieL]
0

Lejonhuvad Dvärgvädur och Lejonhuvad! <3

pigelina
0

#14 skirv varför du just gillar lejondvv och lejon:P

// Hanna