Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 579 ggr
AnimalLover
0

bråkar..

Mhm , idag gick jag ut till Alma och Hubbe och blev välldigt överasskad när jag såg Hubbes päls över heela uteburen! . Han satt inträngd i ett hörn medans hon stog och åt, Sen kom hon fram till honom och han började liksom gnälla.Jag tog upp honom och han verkade välldigt slö .. vad kan ha hänt ?

Tarkie
0

Dom har säkert bråkat. Sära på dom!

TereseE
0

Kastrera honan så funkar de säkert bättre ihop!

AnimalLover
0

Jag har redan särat på dom , Jag vill inte kastrera alma då det enligt vetten är helt onödigt eftersom att inget förendras .

Tarkie
0

#3 Jo? Alla hennes hormoner försvinner.

TereseE
0

#3 Veterinärer vet tyvär inte allt och då det tyvär inte är så vanligt att man kastrerar honor i Sverige så har de inte så mycket erfarenhet. Det underlättar väldigt mycket om man kastrerar både hanen och honan eftersom de då kan leva tillsammans på samma villkor, utan att en massa hormoner kommer ivägen.

Din hona är fortfarande fertil och blir förmodligen irriterad på hanen som bara finns där hela tiden utan att göra sitt jobb, dvs para henne.

Dessutom är det så att honor står högst i rang och en kastrerad hane får lägre rang än en okastrerad. Så då kan du ju tänka dig själv att det finns stor risk för rivalitet och att honan ger sig på hanen.

Jag har skrivit mer om kastrering i artikeln här.

AnimalLover
0

Okej , vi ringde till en annan vet och hon sa att det var bäst att kastrera henne så vi ska boka en tid.

TereseE
0

#6 Härligt, förmodligen en bättre veterinär! Glad