säga till?
Hej! Min yngsta kanin är rätt olydig, vilket sätt tycker ni jag ska säga till honom på? Många säger att man ska knäppa till dom på nosen och vissa säger att man ska använda rösten. Inget av det här rör honom alls utan kan fortsätter att t.ex bita på en handduk.
Jag skulle inte knäppt den på nosen utan bestämt säga nej! Om den biter i handduken så skulle jag putta bort kaninen, vänligt men bestämt, men absolut inte hårt!
Lycka till! 

#1 jag har gjort det men han biter sig fast jätte hårt! och knäppa på nosen gör inte jag´heller och rösten funkar inte så bra, han är helt enkelt hopplös!
Hur gammal är han?

1,5 , fyller 2 i sista december. Han är inte så gammal men jag försöker göra honom tam.
Inte knäppa på nosen i alla fall, fy f-n för de som håller på så med sina kaniner, skulle dem som säger så vilja bli knäppta själva på nosen när de gör fel? Eller skulle de göra så mot sina barn?
Nej, lugna men bestämda tillrättavisningar i form av en buff bort från dig eller en liten putt bort så att han kopplar att om man beter sig illa vill inte matte vara med mig. Dock inte hårt, utan mjukt men bestämt.

#5 okej, nej jag tyckte själv det lät väldigt hemskt och vill absolut inte göra det!!! För det står i djurböcker och sådär! men deras nosar är ju ömtåliga…