Dvv hane för parning sökes!
Jag letar hane att låna till min lilla havana dvärgvädurs flicka! Kommer troligtvis inte para henne fören till sensommaren/hösten (ej bestämt än, kan bli i vår också.. får se lite när det passar och när jag hittar en hane), men det är lika bra att börja leta i tid, då det är rätt svårt att få tag på en fin havana dvärgvädurs hane…
Lite om min goa tös!
*Saharah´s Robyn
*Färg: havana
Född: 080815
Stamtavla: Ja.
Höger öra: A43 Vänster öra: 8123
Uppfödare: Pernilla Hansson
Övrigt: Robyn är världens goaste och trevligaste kanin. Hon har ett väldigt bra temperament, hon är lugn och sansad att hantera, men i hagen är det såklart full fart på henne. Hopptränar med henne och kommer starta henne nu till våren. Hon har lärt sig väldigt fort och det kommer säkert gå jättebra även på tävlingarna. Funderar även på att ställa ut henne, men eftersom jag inte är så hemma i utställning så är det inget inplanerat än. Hon är kanske en aning liten för sin ålder, men hoppas att hon kommer växa lite till. Hon har också en aning flaxiga öron pga. att hon är född och uppvuxen senare delen av året.
e: havana, 94p
u: havana ej reg.
ee: havana, 95,5p
eu: havana manteltecknad, 94p
ue: havana 95p
uu: havana 93,5p
Hanen ska:
* Vara frisk, defektfri och ha ett bra temperament.
* Vara i färgerna havana, havana manteltecknat, eller bärare av havana (ev kan annan färg gå bra..).* Ha stamtavla
* Ha runt fint huvud och fina öron.
Priset för parningen skulle kunna vara priset för en unge i kullen eller en unge i kullen, men det kan diskuteras.
Mobil: 0730-541019
Tel:040-452242
Mail: hanna_m.ail@hotmail.com
Hemsida: www.jetaime.se
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
åhhh nu har jag blivit kär! herregud så fin! :) <3
hoppas du hittar någon hane till henne!

Åhh, Måste bara säga att om de kommer några havana så är jag intresserad ( : men jag vill först se vem pappan blir :D
/Elvira :D

Min Dvärgvädurs hanne skulle passa jätte fint till din lilla dam.
Havanna mantlad med flera 94 och 94.5 i stamtavlan =).
Synd bara att han finns ändå upp här i Östersund/Jämtland =(
#3 Åh… ja det är ju en bit.. Åhåhåh…
Glömde förästen säga att jag finns i skåne.. så det skulle va bra om hanen fanns i näheten.. men ev kan det gå bra med sthlm-området också..
Har du kollat på kanin-net? ^^
Har för mig det finns uppfödare av dvv havanna+mantelt, men kommer inte ihåg vart dessa finns. =)
#5 nej jag tänkte gör det sen ^^. har försökt hitta en tråd med hanar för paning sökes men jag vet inte riktigt var jag ska lägga upp :P
#6: Jadu, lägg in den antingen under kaninforum eller sökes.
Ligger den fel, brukar någon Medarbetare flytta den till rätt ställe. =)
#7 ah okej teck :)

Ni kan ju försöka träffas på nån utställning eller så! ;)
/Elvira :D
:)
puttar upp, fast det verkar inte som någon har en hane som passar in lilla flicka…
putt :)
Hon är ju helt underbar !
är du bara intresserad av havanna? annars har jag 1 madagaskar och 1 madagaskar manteltecknad, båda med stamtavla. Bor också i skåne.