Hemmakastrerad kanin.
Nog önskar man väl ibland att man snart hört allt?
En arbetskamrat berättade ikväll om en kanin som omhändertagits för omplacering.
Dom såg helt plötsligt något lilafärgat i baken på kaninen, och vid närmare undersökning ser dom att han är sydd med en lila tråd!?
Kaninen är alltså hemmakastrerad och hopsydd med vanlig tråd. 
Marsvin 4-ever
.
Fy fan :/ det är inte ens dyrt att fixa det hos veterinär.
Huuuu, gud så obehagligt.
Fy, vet inte om det låter så duktigt gort heller…
Har de kollat att han mår bra hos vet.?

Fy…. Riktigt hemskt… Vilken smärta, skräck, chock för stackars kaninen!!

Blev så chockad när jag hörde detta så man stod väl bara med gapet guppande som en guldfisk, Fick inte fram en vettig mening.
Vet bara att nu har dom ju fått tagit bort tråden. Troligtvis har dom haft honom till veterinär för undersökning.
Han skall ju omplaceras så då vill dom ju ha han ordentligt kollad när och om det ringer någon intresserad.
Marsvin 4-ever
.
Är det verkligen sant? :O Låter inte möjligt! Den där människan kan ju inte vara riktigt klok -.-
När vi kastrerade kaninerna här sist var tråden blå för att man lättare skulle kunna se den. Det kan inte vara något liknande? Isf är det ju helt normalt.
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

#5 Tyvär finns det alltför många sådana icke livs berättigade människor i vår värld.
Marsvin 4-ever
.

#6 Var det en vanlig tråd som man syr i tyg med?
Det var en sådan på kaninen.
Marsvin 4-ever
.
Åh herre jösses, har människan problem på något sätt ?
Stackars liten ! 
:O Stackars kanin! Men kaninen borde vell ha sprattlat mycket? Så dom inte kunde utföra kastreringen.. Riktigt ont måste det ha gjort. Usch hemska människor det finns

När Dumle blev kastrerad så sydde de också med blå tråd för att man lättare skulle se den. Samma sak när veterinären var tvungen att amputera hans svans.
Vet du vad veterinären sa då??

Gud vad hemskt
Jag trodde att männsikor inte var så, stackars kanin, tänk er den chocken den måste haft - och smärtan! Usch ne det är bara hemskt att tänka på. De ska vara glada att kaninen inte dog av chock.
Jag trodde verkligen inte av folk gjorde så..
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "

Jo men ni som skriver om blå tråd, då menar ni väl suturtråd?
Inte syr man väl med en vanlig textiltråd?
#12 vet ej vad veterinären sagt då jag ju inte har direktkontakt med hon som har kaninen.
Detta har jag fått berättat av en arbetskamrat som är bekant med tjejen som jobbar med omplaceringsdjur.
Då min arbetskamrat vet att jag har kanin så ville hon vidarebefodra till mig om utifall jag visste någon som var intresserad av kanin.
Marsvin 4-ever
.

#13: Nej inte med vanlig textiltråd.
Ush, vad hemskt! Stackars kanin 

Jag hoppas tjejen har anmält tidigare ägare för djurplågeri?!

#16 Djurskyddsmyndigheten är inblandad. Dom hade inte bara kaninen, där omhändertogs även flertal hundar.
Marsvin 4-ever
.

Tack och lov för det i alla fall! Men tragiskt för de stackars djuren :( Jag förstår inte ens hur man kan klara av att göra nånting sånt?!

Ush vad tragiskt att folk gör så mot sina djur:(
Mvh Maia

Ush Vad hemskt, stakars kanin :(
Herre gud, vilket lidande för den stackars kaninen!
Usch, så hemskt! :(

Asså! Vad tänker vissa folk med? Inte med hjärnan i alla fall! 
#23 ne det gör dom verkligen inte. vissa människor borde inte få ha djur.!
#24 Instämmer helt!

hämskt om det värkligen var så att de gjorde hemkastrering:O fattar inte varförr man inte kan gå till veterinären, det är inte så dyrt.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Hos vet bedövas ju kaninen först innan man kastrerar. Tänk vad fasansfullt ont det måste ha gjort 

#27 Precis!
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "

Guud vad hemskt! Så gör man väl bara inte..
När Vanesso kastrerades fick han en blå slags tråd (kollade inte så noga då han var öm efteråt) men den var sådann att den föll bort av sig själv efter ett tag. Verkligen inte vanlig sytråd iallafall.

När min kanin kastrerades hade han en lila tråd när han skulle tappa den, eftersom han inte behövde ta ut stygnen. Den liknar en sytråd, jag tror inte att man kan kastrera en kanin utan att den sprattlar eller biter en.
#30: "…jag tror inte att man kan kastrera en kanin utan att den sprattlar eller biter en." … eller dör för den delen.
Tror att kaninen är kastrerad hos veterinär. Om den vore "hemmakastrerad" hade den ju antagligen lidit oerhört om den alls hade varit vid liv. Man måste ju vara helt sinnessjuk för att kunna göra så mot en levande varelse…
Eller kanske att den hamnat i slagsmål med en annan hane, det slutat olyckligt och ägarna vägrat ta kaninen till veterinär.
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)

fy vad hemskt man kan inte göra så mot djur det går bara inte vad tänker dom med? jag blev ledsen när jag läste det nääe gud vad… det går inte förklara hur arg jag är nu
nämen det är inte sant?!
hur tänker vissa människor igentligen
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Det upphör aldrig att förvåna mej hur totalt hjärndöda vissa kan vara… Stackars kanin:(