Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1423 ggr
rabbitlove
0

kaninungar

hej fick kaninungar i tisdags. dom hade varit 10 dagar i dag om dom levde jag saknar dom bowh. men nu e klara dräktig igen och jag längtar tills att ungarna kommer. det e utträcknat att dom ska koma den 19,20 eller 21\4 jag ka bli kaninuppfödare men ska köpa in två honor och en hane först lilla tysk vädur men denna kullen blir inte renrasig. för att hanen e lejonman ha det adda tilda.sohl@hotmail.com så kan vi prata kaniner där.

AnimalLover
0

eeehm ,, jag tycker det låter mycket elakt att para mamman nästan direkt efter första födseln! sen ska man alltid läsa på innan man tar en kull!

Baralisah
0

#1 - man kan para om en hona om kullen har dött när ungarna bara är någon dag, har jag för mig? rätta mig gärna om jag har fel.

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

Solkaniner
0

#2 Ja så är det, det är diandet som är det jobbigaste för honan. Då kan man para om igen. Men man ska ju såklart ta hänsyn till honans kondition.

Baralisah
0

Ja, självklart ska man det.

Men Varför dog ungarna?.. för kallt eller för mamman inte klarade av? :/

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

AnimalLover
0

#2 det stämmer jaa , men det e mycket jobbigt för honan att behöva föda nån månad igen efter den första , enligt mig är det djurplågeri!

Riqueza
0

#5 Fast det är bättre för honan på det sättet att hon slipper producera dimjölk från början igen.

rabbitlove
0

enligt dig ja

Kristall
0

#5: "sen ska man alltid läsa på innan man tar en kull!" Men du kan väl läsa på lite själv innan du börjar anklaga folk för att vara djurplågare? :s

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Linnet
0

Jag har då alltid parat om direkt vid dödfödda ungar eller om dom dött efter nån dag, det är inte djurplågeri!

Riqueza
0

#7 ?:S

Jonaflax
0

Min hona har ju råkat få två kullar på raken (INTE planerat) och hon mår finfint.

Nu fick hon iofs 2+4, så totalt blir det ju som en normal kull.

Men nu ska hon få vila - länge.

**Besök mina kaniner på hemsidan och i bloggen. **

AnimalLover
0

#8 Jag har inte anklagat någon för det utan jag har sakt att OM någon skulle göra så så skulle det enligt mig vara djurplågeri

Tittiman
0

Det är ju inte själva födandet utan diandet och att ta hand om ungarna. Det kan vara nyttigt för honan att få en kull direkt om den första kullen dör. Många anser att honan mår bättre av det!

Tittiman
0

Alltså det är inte födseln som är jobbig för honan menade jag!

rabbitlove
0

tack till alla som inte tycker att det va fel av mig hon e i andra veckan nu

lennartsdotter
0

Vad spännande! Vi kan väl få se lite bilder när dom kommer?

Jag har ingen hona och min hane är en blandis så jag har (med en del råd från medlemmarna på kif) beslutat att inte låta min kanin bli pappa. Så därför är det så himla kul å se på bilder och höra om dom små bebborna! Dom e ju så söta!

Lycka till den här gången!

rabbitlove
0

ja verkligen tack

rabbitlove
0

men om man parar honan när hon har en kull i magen kan det bli ngt då?

Salladshataren
0

Hört man ska vara försiktig med att para honan flera gånger innan hon har fått sin kull. Då de har två livmoder (?) så att en hona kan bära på två kullar. Tror det var Louise (Tussilagons) som sa det, kommer inte riktigt ihåg hur det var.

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

rabbitlove
0

men andra kullen är i andr veckan

Salladshataren
0

#20 Som jag har fattat rätt så kan hon bära på två kullar samtidigt.

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Rero
0

Vad hon kul att hon är med små bäbisar igen :)

rabbitlove
0

okej

rabbitlove
0

dom har två livmoderhorn

rabbitlove
0

hej nu har ungarna äntligen kommit dom kom i lördags det blev nio stycken jag är så glad att allt gick bra

Strumpa
0

#25 vilken dräktighetsdag födde din hona ungarna på?

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

spiritedaway
0

#26 läste i en annan tråd att honan parades om den 23\3.

Strumpa
0

#27 okej. och ungarna föddes den 17/4 enligt en tråd och den 18/4 enligt en annan tråd. Det går verkligen inte ihop.

/Sanna

spiritedaway
0

#28 den tråden har jag nog missat. det var inte den 17/3 som den förra kullen ska ha fötts på då?

Strumpa
0

#29 i "äntligen kom dom" tråden som skapades i måndags så stod det att ungarna fötts i lördags, alltså den 18/4 :)

/Sanna

spiritedaway
0

Jo den har jag läst, men inte vart det står att de fötts den 17/4. Vet bara att hon skrev att den förra kullen föddes 17/3.

Strumpa
0

#31 det var en som skrev att hon hade fått en kull i fredags med 6 ungar i en tråd. jag kan ha missförstått den saken :)

/Sanna

spiritedaway
0

#32 tror det handlade om den förra kullen. :)

rabbitlove
0

dom kom på natten så det blev litte konstigt både fredag eller lördag vet ej var hoss pappa det var mamma som såg dom.

rabbitlove
0

ja precis första kullen kom 17\3

Zvintos
0

Gäller låsningen även denna tråden, rabbitlover?
Eftersom du ville att någon skulle låsa dina gamla trådar.

rabbitlove
0

ja alla bara tjatar ändå ingen gillar mina trådar ska skapa nya

rabbitlove
0

lås den då

Inlägget är låst för nya kommentarer