Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 529 ggr
gaaabbi94
0

Sprattlande kaniner?

hej! Nu är det så att jag har en väldigt busig liten kanin som är full med sprattel och bara vill skutta och göra krumbukter hela tiden, säkert som dom flesta unga kaniner. Problemet är att även när jag håller i honom har han svårt att sitta still. Han är väldigt liten så han är inte så stark så jag tappar honom men det känns ändå inge bra och jag får rätt ofta rivsår efter hans klor. JJag bär han så att hans mage vilar mot mitt bröst och huvudet kommer strax över axekln.

Finns det nåt jag kan göra för att han ska sluta sprattla, eller bär jag honom fel? Tacksam för svar.

[Wera]
0

Du bär honom inte fel, man kan bära så, finns flera sätt.
Jag har haft kaniner som sprattlat när de har huvudet över axeln, då vill de upp på axeln, vidare på ryggen och hoppa ner. Pröva att bära honom så hans huvud inte ser upp över axeln, bara mot bröstet typ. Eller bär han så han vilar på armarna, sidan mot magen och så tittar han åt sidan mot armen :P

elinab
0

Att lägga ena handen över öronen eller runt framtassarna kan få spralliga kaniner att lugna ner sig.

Kanske någon annan som har bättre tips??

gaaabbi94
0

Tack för svaren, det ska jag prova :)

pigelina
0

när mina kaniner srattlar när dom ska till hagen håller jag dom över rumpan och presis under tassarna så dom sitter ner, då kan dom inte putta imot med bennen, mina kaniner gillar mer att bli bärda på det sättet en att ligga mot magen när vi ska gå långt, dom vill oftast se vad som händer framför dom:)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus