Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1391 ggr
Kiwanu
0

1 maj, hur gör ni ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jo, jag undrar hur ni gör på valborgsmässoafton med era kaniner eftersom att det smälls mycket smällare och så. Dolly blir livrädd, så jag har gjort i ordning en "bur" av kompostgaller i vårat kallaste rum, så hon slipper att bli så rädd så att hon dör, nu vill jag gärna höra och se bilder om hur ni gör :)

Kiwanu
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alltså det är i vårat förråd, så det är inte det vackraste, men det är det ända rummet i huset där det är någolunda kallt.

[Wera]
0

Låter mina bara vara ute som vanligt. Aldrig hört smällare hos oss mer än på nyårsafton lite svagt. Bor på landet utan grannar :P

Zessan
0

vi bor i stockholm.. Vilket betyder på nyår: smällare o raketer i två dagar, sen nyår och sen raketer och smällar e två dagar till. Jag satte över med lite filtar på kvällen och gav dom lite grönsaker. Dom brydde sig inte

Kiwanu
0

#2 & #3, Vad skönt ! Min Dolly blir riktigt skraj och det ser ut som att hon ska dö, så jag vill vara på den säkra sidan.

Killen
0

Här burkar man inte smälla smällare på valborg. Sen bor Bamse inne så det är iaf inga problem

kissmekate.blogg.se

Animalfriend
0

Inga smällare på valborg här heller. Var bor du? Det är olaglig att smälla smällare på valborg (överhuvudtaget alla dagar utom nyår).

thexclub
0

Händer att det är några ungdomar som smäller här, men det är inte så pass mycket att kaninerna blir stressade över det.

the vanity, it becomes insanity

[Wera]
0

#6 Är det? :S Det visste jag inte, förut smällde vi när vi fyllde år XD haha (när vi var mindre)

Kiwanu
0

Jag bor väldigt nära majbrasan, väldigt nära, och där är det ju massor utav fyrvärkerier ända in på natten ! #6, Jag bor i Falun/Dalarna, Är det olagligt att smälla smällare!? Det var något nytt..

Killen
0

#6 Bor i sthlm. Har aldrig varit med om att man smäller smällare på valborg.

kissmekate.blogg.se

hjartelyckanskaniner
0

Jag råkade ha ett öppet fönster till kaninerna på nyår så kaninerna blev ju ganska rädda för det smälls hundratals smällare till nyår och de börjar 3 dagar före och slutar 2 dagar senare så det smäller ganska ofta.

Om jag inte hade fönstert öppet så låter det inte så mycket. De är ganska vana vid det.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

J-Parnebo
0

Här hörs inga smällare, men jag har inte heller sätt att min kanin har reagerat på smällare tidigare :)

chokladfudge
0

Vi hade utekaniner och de reagerade knappt på varken smällare eller raketer. Om jag rastade dem när någon sköt så hände det att jag hoppade upp i luften medans de knappt lyfte på öronen.

spiritedaway
0

#6 tror inte det gäller överallt, eller?

Här smälls det då, inte lika farligt som nyår men ändå. Kaninerna verkar dock inte ha reagerat så mycket. Men dom bor ju inne också.

Önskar bara att folk skulle sluta skjuta raketer och hålla på med smällare helt. Alltför många djur far illa.

PrinzeZz
0

mina bryr sej inte, dom åker runt väldigt mycket (hoppkaniner) och är vana vid mycket ljud, stim och stoj. Så dom rör det inte

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

pigelina
0

ingen som smäller här nu. Bara på nyårsafton då gör vi själva det men Pigge har aldrig brytt sej:)

Men kommer antagligen  inte ha nyår hemma här länmgre eftersom jag kommer va med kopisar då:)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

[Wera]
0

Men är det verkligen sant att det är olagligt att smälla raketer? Typ alla smäller raketer och allt, typ som en "tradition" :S

spiritedaway
0

#17 jag tror det är olika lagar/bestämmelser. Tror inte det är totalförbud överallt, men i vissa kommuner kan det säkert vara det.

Önskar det vore det här.(vet inte hur det är) Kaninerna har inte brytt sig, men ena katten har varit livrädd.

Fnyan
0

här smäller dom ingenting ;D så har kaninerna som vanligt :) fast mina kaniner bor inne ännu ändå så¨:p

[chriistina]
0

Nu har det visserligen vatt första maj. Men här smäller man inte på valborg, har aldrig hört en ända raket.

Och sen kan jag lägga till att det är olagligt att smälla alla dagar på året. Även på nyår är det olagligt, men jag tror inte polisen bryr sig om det, eftersom det är så lång tradition.

spiritedaway
0

#20 stämmer verkligen det? Som jag förstått det är det förbjudet i tätbebyggt område, och i vissa kommuner är det bara lagligt på nyårs eller nåt sånt.

Men helt olagligt är det inte, om jag förstått det rätt.

[Niike]
0

#21 Tror så med..

Här smälls det inga smällare (bor mitt ute i skogen).

Sashhi
0

Här är det tradition att smälla raketer vid majbrasan runt kl halv 10 på kvällen. Och smällare smälls också hela kvällen. Bor i Stockholm.

Mina är vana vid höga ljud, hoppkaniner.

Not your mom, not your milk.