Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1326 ggr
steelskaniner
0

Problem med tänderna?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min kanin har lite annorlunda tänder jag vet ej om de brukar se ut så.

Se bild --->

dom är likson randiga :S

memmis
0

hm,  jag har aldrig tittat så mkt på mina kaniners tänder, men tror inte att dom ser ut så där , ;ss

men jag är ingen expert.

[nataschaj]
0

dem ska väl vara släta och raka? har jag för mig i alla fall..

steelskaniner
0

trodde åxå det kan det bero på att han biter på gallret?

memmis
0

#3 ge honom grenar, så kanske han slutar bita på gallret. :)

[Wera]
0

Enligt min mening ser tänderna hemska ut och de nedre tänderna ser ut att vara för långa i jämförelse med de övre. Ge grenar och om jag var du skulle jag ta han till en veterinär.

TereseE
0

Det där ser inte alls bra ut! Hoppas att du inte tagit några ungar efter den här kaninen.

Rafflan
0

det är ju lilla Kritan :O :(

ser inge bra ut, du borde ta till veterinären å kolla :/

annaforsgren
0

jag tycker också att du ska åka till veterinär och se vad de säger. undertänderna ser för långa ut och de har även ett mellanrum som det inte brukar finnas på normala tänder.
är de för långa kan veterinären såga tänderna så att de blir normallånga, för mig har det kostat 340kr att såga här i stockholm.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

steelskaniner
0

ok ska boka tid

#7 nee de är cadillac

Animalfriend
0

Ja, det ser inget vidare ut…

steelskaniner
0

Har bokat tid för hela drösen . vaccinering och kontoll av tänder + att alla ska göra ett blod prov för vanliga sjukdommar.

Bäst att göra allt på engång :)

Animalfriend
0

#11 Låter jättebra. :) Lycka till! :)

steelskaniner
0

#12 japp , Hoppas det inte är nått större fel :S

Animalfriend
0

#13 Tänderna ser inte bra ut, men veterinärer brukar kunna klippa tänderna. Det löser sig säkert till det bästa. :)

Men tänk på att ge grenar till kaninerna. :)

steelskaniner
0

#14 ja, jag har en torrfura (stubbe) åt några av kaninerna. Men jag mamma ska klippa rönnbärs träden snart när gräset torkat upp då kan jag ta dom fast jag ska nog hämta lite från ett träd som är nära våran gård före :)

Kan man ge tall?

Rafflan
0

okey, såg fel ;)

men bra att alla ska in å kollas :D 
såna kollar borde fler som föder upp och tävlar göra ;) (alla gör tyvärr inte det)

Men är det inte han som är pappan till din tjuvparning?

Animalfriend
0

Hum, nja. Bäst är fruktträd, och rönnbär går också bra. Du kan nog googla vilka träd de tål.

steelskaniner
0

#16 jo därför ska ungarna avlivas när dom komer :)

steelskaniner
0

#17 hihi :) vi har inga fruktträdhär uppe eller iaf väldigt få och då är dom planterade XD

Animalfriend
0

Hum, nja i och för sig. :) Googla så hittar du nog någon lista över alla träd de tål. :)

[Wera]
0

Tall, gran, fruktträd, björk. Det mesta går att ge :D mina kaniner älskar björk och gran.

steelskaniner
0

behöver men fortfarande klippa av topparna på björken.?