Nedstämd och mager
Min lilla vita löwen Nina beter sig underligt. Förut så var hon alltid så glad och skuttade runt, nu bara ligger hon på ett ställe hela dagarna, flyttar sig bara om nödvändigt. Jag har inte så bra koll på hennes matvanor eftersom att hon delar bur med sin bror men visst har hon magrat en del. Vi ska ringa till veterinären på måndag och boka tid.
Finns det någon som har en aning om vad som kan försigå?
(gammal bild)
Ser tänderna och avföringen bra ut?

Jag har inte kollat hennes tänder, jag får gå ut och göra det *springer ut och kollar*
Kan det vara mask? Ibland kan dom magra av på sidorna, ryggen och rumpan när dom har mask.

Hennes tänder ser bra ut, dock ser det ut som om hon är lite dålig i magen… Kan det vara orsaken, dåligt med fibrer?
#3 Jo, jag tänkte också på det… :/
Axilur finns att köpas receptfritt på apoteket, så om du misstänker mask så är det bara att avmaska. Är brodern bra i hull?
Det är ju svårt att avgöra vad det kan vara då man aldrig sett kaninen. Kan ju exempelvis vara så att brodern äter upp maten för henne, problem med kindtänderna, mask, tumörer osv. Över nätet kan vi nog bara ge dig riktlinjer/förslag, så det är nog bäst att du för kaninen till veterinären om du inte är säker på vad kaninen har för fel.

Ohoho, brodern är alltför tjock xD
Ja, till vetten ska hon så snart som möjligt. Tack iaf :)
#6 Sära på dom just när dom ska äta då? Så får båda tillräckligt med mat.

Att hon bara ligger ner låter ju inte alls bra. :/ Bra att ni ska åka in till veterinären snart! Se till att hon får i sig mat och vatten bara.