Hoppning med kaninerna :)
Hoppade med Eiyra och cadillac igår .
Är väldigt svårt att fota och hoppa med kaninen samtidigt så ni får ursäkta kvaliten.
Sen vill jag bara säga att jag är helt överaskad av cadillac han har hoppat ca. 10 cm som högst igår hoppade han över mamma eiyras hinder (50cm) som stod kvar på sidan om hans hinder. :D :)
Väldigt oskarpa bilder som sagt.
Börjar med eiyra.

Jättefint :D
Vad söt han är, Tävlar du ?
Jättesöta kaniner! :D
men underlaget i "löshoppningshagen" ser väldigt obehagligt ut för små kanintassar.
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

Jättefint:)
Mvh Maia
Hoppade du med en dräktig kanin!? Du skämtar med mig…
Tänkte samma 
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

#9 & #10 Det kan vara bilder inann det hände.
Mvh Maia
#11 hon skrev att hon hoppa me dom igår
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Från trådskaparens inlägg: Hoppade med Eiyra och cadillac igår .
Solbackens kaniner
_Hajjen hann före
_

#12 Detta är en gammal tråd och dagen efter de här bilderna (samma dag men detta var tagna dagen inann) så parade sig kaninerna! Kolla på datumet.
Mvh Maia
Tråden skapades den 26 april. Den 28 april skrev hon såhär i en annan tråd: Eiyra är inne på vecka 2 snart,
Solbackens kaniner
#17 Precis. _Sen i hennes tråd så står det inte när dom parades.
_

#17 Okej missade det, det var inte så bra alls att hon hoppade på den dräktige:(
Mvh Maia
putt
Solbackens kaniner

Och låtmig förklara när jag skrev inne på vecka 2 menade jag inte att det gått över vecka 2 utan början på vecka 2 .
såg att jag skrev denna på en söndag då hade hon gått precis en vecka.
Jag hoppade lite med henne eftersom jag hade vart borta över påsken och min låtsas pappa hade tagit hand om dom, Och han är alergisk mot kaniner. Därför hade han inte kunnat ta ut och motinera dom utan jag var hit 2 ggr det låvet och gjorde det.
Och när jag kom tillbaka och upptäckte tjuvparningen var hon väldigt dålig kondition eftersom hon är den enda av mina kaniner som sitter helt still / är väldigt lungn I buren.
Så jag tror att det skulle blivit mycket jobbigt för henne att föda om jag inte snabbase och träna henne lite.
Sen har jag en fråga.
Kan man låta henne springa i hagen ensam eller med andra honor ett tag till?

har ni is och snö hos er? Här skiner solen varmt x)

#22 ännu har vi lite kvar men det har smält rekord fort den härvåren just nui är det 15 + grader vilket det typ aldrig ha vart här i början av ,maj :)
#21: Men det finns andra sätt att träna dräktiga honor än att hoppa (helst ska man väl inte träna dem alls, men ja, om det nu verkligen behövdes.). Visst, några låga skutt i hagen i början går väl bra men inte en hel bana, enligt mig.
Jag lät min hona vara i hagen en stund om dagen tills några dagar innan hon skulle föda ungarna så det borde väl gå om hon inte är inne på dag 28-29 eller så…?
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)

nejdå imorgon är det 2 veckor gångna