Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 659 ggr
kajsa_karin
0

Sökes Kanin

Söker en Vädurs kanin helst dvärg.

Det är min son som vill ha en kanin vi skall gå med i någon hoppklubb här i stockholm. Vi har en kanin sedan tidigare och jag hade kaniner mellan 1988-2004. Både fött upp och tävlat själv i Kaninhoppning. Nu är det mina barn som är intresserade. Min dotter har en Vädurs korning på 4 månader.

Jag har huvudansvaret för kaninen fast det är min son som skall tävla och gå ut med den och kela med den så det är bra om den inte är allt för stor. Färg och kön spelar ingen roll.

Skulle kunna tänka mig att ta hand om en äldre kanin som tycker om att gå ut i sele och hoppa lite i lägre klasser. Kan också tänka mig att vara fodervärd åt en kanin.

Kaninen kommer få en bra bur på ben på vår balkong. Kommer få gå ut på promenad dagligen. och få massar av kel och omvårdnad.

PMA gärna förslag om ni har en kanin som skulle behöva ett gott och varaktigt hem

Animalfriend
0

Hoppas ni hittar vad ni söker, min senaste dvärgvädurskull är helt tingad, inte en unge kvar. Tyvär.

kajsa_karin
0

Är det ingen som har en kanin som behöver nytt hem

[Wera]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min syster har en dvärgvädurs hona, madagaskar. Vi har hoppat en del med hon och hon har lyckats bra, men hon har inte tävlat mer än en gång på en liten tävling där hon kom både 2;a, 3;a och 4;a i olika nivåer, minns inte men det var förut, nu är hon inte i lika bra kondition. Hon är 5 år emn visar inte alls tecken på ålder, hon är pigg och väldigt glad kanin. Hon har stamtavla fast hennes förra ägare har den. Hon har ställts ut men blev nollad (tror det var p.g.a övervikt/hon var för stor.)

Zvintos
0

Har ju Saga som söker ett hem.
Dock har jag inte testat att hoppa med henne, så vet ej om hon skulle passa bra till det.
Men för övrigt är hon en helt underbar tös.
Står mer om henne här, i hennes annons.

Animalfriend
0

#3, Undrar var kaninen finns? (Nu ska ju inte jag "sno" kaninen från kajsa_karin, men jag är också på jakt efter en hoppkanin, och tycker din lät jätteintressant. Om nu inte kajsa_karin vill ha henne.Glad

kajsa_karin
0

De är lugnt har fått några andra förslag som jag skall kolla upp