Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 702 ggr
Kaninisen
0

Innekanin ute?

Hallå!

Efter att tragiskt förlorat min kanin genom att hitta en hål i hans bur som släpats över hela tomten (om någon sett en vit kanin med madagaskartecken, hane, kontakta mig!) så funderar jag nu på att skaffa en ny hoppe-skutt.

Min kanin var utekanin men jag funderar på att ha innekanin nu, trots allergi, men jag känner att jag kan ge kaninen mer om den är inne, för på vintern är jag väl inte lika mycket och jag får skuldkänslor över att ha en kanin där ute i buren själv. Därför blir det troligtvis en innekanin. Men jag vet ju själv hur mycket kaniner älskar snö, kan man några enstaka gånger under kortare stunder ta ut kaninen och låta den leka i snön? Och såklart vara med så man vet om den vill in, eller blir det för kallt med sommarpälsen?

DodeN
0

Det brukar gå jättebra att ha den ute en stund, min innekanin har fått vara ute och känna på snön. Bara man har koll så de inte blir jätteblöta och sen torkar de när man kommer in så fungerar det bra.

minkaninester
0

Jag själv har utekanin och förstår hur du tänker. Jag tror de kan vara ute sisådär 5 min utan att det tar skada :)

Lycka till med den nya ninen!

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

Kaninisen
0

Tack så jättemycket.

Jag tänker låta den vara ute en liten stund i vinter (som jag hoppas inte kommer på ett bra tag!) och se hur det går, jag minns hur underbart glad min förra kanin var i snön så får vi se hur det går med den nye.

Tack för all hjälp!

[Wera]
0

Mx 10 graders skillnad brukar gå bra, en kortare stund, fast om det är kallare så tycker jag en kort stund på 10min är ok :)