Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1149 ggr
Maiae
0

Skendräktig

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min kanin har idag för första gången blivit skendräktig? och har då gjort ett stort bo i en hörnet av buren, dock har hon tagit allt halm som finns för att fixa boet. Ska jag städa buren och fixa till halmet, eller ska jag bara låta det vara?:)

Mvh Maia

Kristall
0

Låt det vara så länge det är fräscht. :)
Jag har en hona som kan proppa huset fullt med päls när hon är skendräktig?. :P Men det är ju bara mysigare för dem. ;)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Maiae
0

#1 Okej tack:)

Mvh Maia

Maiae
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och när vi väl är inne på skendräktighet har jag en till fråga. Summer har byggt på boet med mycket mer päls och där hon plockat sig själv är det två stora päls hål, det är svårt att förklaramen jag visar en bild. Men vad gör jag åt dem, kommer dom att växa ut eller ska jag ta henne till vet?

Mvh Maia

DodeN
0

Låt det vara, det växer ut igen. Är helt normalt att de plockar päls så det blir lite kala fläckar.

Maiae
0

#4 Okej de är inte så fina och lite skrämmande…. Men vi får se till att det växer ut:) Men  gör såren ont eftersom hennes bogsele sitter just där?

Mvh Maia

Kristall
0

#5: Om du märker att huden blir irriterad kan du använda h-sele eller ingen sele alls ett tag. :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Rero
0

Putt för Maia och Summer :)

Maiae
0

#6 Okej tack:)

Mvh Maia

[Wera]
0

Ser inte så farligt ut, min systers hona var nästan helt naken under magen när hon boade åt sina ungar :P