Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 776 ggr
minkaninester
0

Lejonhuvade dvv

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan

Alla som har Lejonhuvade dvv kan väl skriva en liten snut om de och lägga upp en bild? Plz (a) <3

Min kanin heter Ester och är snart 7 månader. Hon är isabell och är en väldigt nyfiken och kelen kanin som älskar att hoppa. Än har vi inte tävlat men jag hoppas att det kommer!

Ester är väldigt enhands kanin. Ingen av mina kompisar kan hålla henne m.m för hon litar inte på de*. En av världens bästa kaniner <3 

(* Någon som har något tips? hur jag bygger upp hennes förtroende för andra männsikor?)

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

[Wera]
0

Lite mörk och dålig bild.
Hade iaf. en lejonhuvad dvärgvädurs hane, brun zobel white. Som jag kallade Gossen, heter Gun Smoke. Nu mera kallas han Leo och bor i Stockholm inomhus lös, det jag vet är att han älskar att gå in i marsvinens bur och sno mat XD

minkaninester
0

#1 Ne så söt! Älskar lejonhuvade dvv.

MVH.
Louise T

[BonnieL]
0

Här är min kanin Vichy, fyllde ett år för någon vecka sen ^^, hon är Gul/Svart japantecknad. Hon är rätt så kelig, men när hon är dräktig och skendräktig? är hon riktigt sur, annars världens bästa <3

[BonnieL]
0

Och min andra Lejonhuvade Dvärgvädur Herr Morris! Han är Svart/Vit wienertecknad och världens keligaste, och står alltid på morgonen och river på gallret när han vill komma ut ^^ Världens snällaste <3

minkaninester
0

Så söta!

MVH.
Louise T

Rero
0

Det här är min kanin Ronaldo. Han är snart 2 år och han är en djuraffärskanin. Han är Lejonhuvad :P Och wienertecknad blå otter. Han är riktigt kelig och mysig om han inte är på dåligt humör då får man passa fingrarna :P Han älskar och hoppa och ska börja tävla med han snart.

[Wera]
0

#6 Han är inte lejonhuvad dvv = lejonhuvad dvärgvädur. :P

Rero
0

Nej jag vet. Men eftersom tråden är lejonhuvad sen dvv också men en vanlig lejonhuvad kan man väll lägga in endå :P Eller får jag inte det ?

[Wera]
0

#8 Får och får :P tråden är skapad speciellt för lejonhuvad dvärgvädur. Men vet inte vad hon som skapade tråden tycker. Finns egen tråd för lejonhuvade kaniner.
"eftersom tråden är lejonhuvad sen dvv" spelar ingen roll efter som rasen heter Lejonhuvad dvärgvädur och är en egen ras :) hehe.
Då kan man väl skapa en tråd för Engelsk scheck och sätta ut på Engelsk vädur. Ungefär samma sak skulle jag tro ;)

minkaninester
0

helst vill jag se Endast lejonhuvade dvv men nu när du inte visste det så ja ^.^ Det finns en speciell tråd för lejonhuvade - framöver endast lejonhuvade dvv.

MVH.
Louise T