Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 739 ggr
AnimalLover
0

Hermelin , eller ?

Jaa , jag börjar undra om electra verkligen är en hermelin .. hon har mer en form av en liten hare eller något :S hon är inte alls lik en hermelin förutom hennes storlek :/

MH1994
0

nån bild?

hon kan ju vara en dvärghare

// Matilda

Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin

http://tallmonskaniner.webs.com

Zvintos
0

Hon kan ju vara en hermelin som inte är särskilt rastypisk.

AnimalLover
0

tyvär hittar jag ej kameran så jag får f¨åga mamma sen , kan försöka förklara hur hon ser ut , Hennes ansikte här smalt och spetsigt , ganska långa öron , hennes kropp är smal och går upp vid magen

TereseE
0

Låter som en dvärghare, hur är hon i tempramentet?

AnimalLover
0

mmmhhm , hon är ganska rädd nu men hon e sprallig å så

Animalfriend
0

Mm, tycker också det låter som dvärghare. Hermeliner har inte långa öron.

AnimalLover
0

mm å nu blir jag smått förbannad över detta :/

AnimalLover
0

mm å nu blir jag smått förbannad över detta :/

TereseE
0

Kan också vara en hermelin/dvärgvädur. Utan stamtavla kan du ju bara sitta och gissa tyvär…

AnimalLover
0

nae , dvv tror jag inte

Animalfriend
0

Låter för smecker för att ha dvärgvädur i sig tycker jag.

Zessan
0

har du ingen bild?

Kristall
0

Kan vara en hermelinkorsning med dvhare i sig.
Om hon inte har stamtavla eller härstamningsbevis och du inte har kontakt med uppfödaren är det ju egentligen omöjligt att säga Vilken ras? hon har tyvärr.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Sashhi
0

Du sa förut att den var blå med vita tecken (wienerteckning?) eller hur? Då är det inte en dvärghare iallafall. Tror på en hermlinkorsning i något slag. Även hermeliner kan vara slanka.

Not your mom, not your milk.

[Wera]
0

Min syster har en 100% renrasig hermelin hona som är smäcker och ser lite ut som dvärghare fast inte lika smalt huvud, som en liten blandning. Hon har stamtavla och har ställts ut. Jag tror din hermelin kan vara hermelin bara dålig rasstandard. Hur långa h*n långa öron?

Jonaflax
0

Min hermelin Kiwi är inte heller vidare rastypisk. Större och smäckrare än de ska vara.
Troligtvis saknar hon dvärg-genen.

**Besök mina kaniner på hemsidan och i bloggen. **