Dokumentär
Vill bara tipsa om ett dokumentär som går på svt på torsdag.
Dokumentären heter "planeten" och handlar om hur vi människor förstör jorden. Dokumentären kommer visas i tre eller fyra delar tror jag. Första delen kommer handla om Global förändring.
Jag tycker dokumentären verkar väldigt spännande, men jävligt sorglig. Jag hoppas dom avslutar det hela med att säga hur vi kan förbättra situationen. Annars blir man ju så deppig.
Jaja. Jag vill bara tipsa er och jag hoppas några ser den så kan vi disskutera dokumentären här eftåt! :)
Vilken tid kommer dokumentären?
jag är inte riktigt säker. 8 eller 9 tror jag. Jag kan kolla upp det när det börjar närma sig torsdag.
Den ska jag absolut titta på.
Jag tittade på discovery förut när de pratade om det här (discovery är SÅ bra!!!) och då berättade de hur temperaturen stiger och att det stiger med 0,5 , eller var det hela 1? grad i vattnet iaf efter X antal år åt gången, och det stiger och stiger. Och så sa dom att om det fortsätter så här så kommer livet om enbart 50 år gå ut på att överleva naturkatastrofer och rusta och förbereda sig för nästa. Tragiskt.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Och att de kommer hända i hela världen. Det kommer bli MYCKET värre där det redan händer och det kommer även komma hit ..
Usch usch.
Jag hörde en väldigt skrämmande siffra här om dagen.
Vi människor konsumerar 25% mer av jordens resurser än vad jorden klarar av att producera… Det är scary. så om bara 50 år så kommer vi ha använt upp hela jorden :S och det är Illa!!!

Jag hörde på radion att när isarna smälter p.g.a att vi förstör ozonlagret så kommer flera djur som isbjörnar och pingviner att utrotas eftersom att dom är beroende av isen. Även djur i sverige som sälen kommer antagligen inte att finnas mer. Så otroligt tragiskt hur vi mäniskor bär oss åt!
Ikväll kommer dokumentären dårå.
Kl 21:00 i svt1
Jag ska i alla fall se den.
Nägon som tittar ???
Ikväll kommer andra delen av fyra. Klockan 21:00 på ettan tror jag. Jag missade tyvärr förra dokumentären, men har pratat med några som sett den. Den var tydligen jättebra, men man vart lite deppig när man såg hur mycket vi människor faktiskt förstör. Fortsätter vi i den här takten kommer jorden vara översvämmad om 50 år…….
Någon som såg den?
Jag gjorde det och man blir riktigt deppig.
Vi använder tydligen mer än vad vi producerar och om 50 år kommer vi vara 9 miljarder nu år vi sex miljarder. Om vi fortsätter använda så här mycket av jordens tillgångar kommer vi inte klara av att försörja 9 milja människor utan att jorden förstörs totalt. Om 50 år kommer allt skita sig alltså