Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 736 ggr
AnimalLover
0

Jätteorolig :(

I går la jag mig ner med kaninerna , och Alma la sig pladdask raklång breved mig så då kände jag lite på henne och gissa vad ? Jag känner som små pinnar som sparkar i magen .. alltså jag har fått en sån jäkla ångest .. är hon med barn ??? Jag vet inte hur man gör ? :( , Hon är inte ens 15 veckor gammal , hon kan väll endå inte få ungar så tidigt och klara av det ? :( .. snälla hjälp mig

Linnet
0

Har hon varit med någon hane? Knappast troligt att hon kan vara dräktig, kaniner blir könsmogna vid 4-5 månaders ålder.

AnimalLover
0

#1 med en kastrerad hane ja

AnimalLover
0

men om hon inte kan vara dräktig , vad var det då som jag kände i hennes mage`?

Linnet
0

Ingen aning, tarmrörelser kanske, hos en dräktig kanin känner man ju inte ungarna röra sig förrän sista veckan så i så fall skulle hon ha blivit dräktig för mer än tre veckor sen och då var hon bara 11-12 veckor så det kan hon ju inte ha blivit.

spiritedaway
0

Vet inte hur tidigt det faktiskt är fullt möjligt att hon skulle kunna ha blivit dräktig. Men det var du som skrev i tråden att du funderade på att sätta ihop dom innan det ens hade gått 4 veckor efter kastreringen? Eller minns jag fel?
Hur länge väntade du?

Men det känns som att hon är för ung allmänt..men jag vet inte.

Kristall
0

Hon kan väl vara dräktig (?) men troligtvis kommer åtminstone ungarna att inte överleva om hon är det… Jag skulle nog höra med en veterinär om kastrering är möjligt vid den unga åldern. (Man kan iaf göra så på honkatter som blivit dräktiga i misstag innan kastrering)  De kan ju i alla fall ta ultraljud och se om hon faktiskt är dräktig.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

TereseE
0

#6 Det är fullt möjligt att hon blivit dräktig och i så fall håller jag med Kristall att det bästa vore att ta henne till en erfaren veterinär som får abortera fostren på samma gång.

[nataschaj]
0

hoppas de går bra!! berätta gärna om hur de går för henne..

Animalfriend
0

Hej!

Utför man ens ultraljud på kaniner?

Har hon ungar så kommer de förmodligen att dö vilket fall som helst.

AnimalLover
0

Har tyvär inte möjlighet här att ta ultraljud , har pratat med vetterinärer men dom säger att dom inte tar ultraljud på smådjur.. #5 jag väntade i drygt 4 veckor

Animalfriend
0

#10 Misstänkte att man inte gorde det.

Hoppas det går bra endå! Glad Lyckatill!

MarHai
0

Det går visst att göra ultraljud på kanin. Kanske svårare på dvärgkaniner, men jag vet en holländare som dom gjorde det på för att se om hon var dräktig.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Animalfriend
0

#12 Kanske man kan säja att det är ovanligt?Glad

hyltebarn
0

Putt :(

/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)

AnimalLover
0

#12 men hon är en frasse >,<

tantnett
0

Jag har fått ultraljudat marsvin. Så visst kan kaniner ultraljudas.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Tarkie
0

Dom ultraljudade Smulan förut.. Roslagstull :P

thexclub
0

#15: spelar nog ingen roll Vilken ras? det är.

the vanity, it becomes insanity

TereseE
0

Klart man kan ultraljuda, det görs ju rutinmässigt på tex katter och hundar. Det är väl bara frågan om du är beredd att betala för det?

Kristall
0

#0: Hur ska du göra med honan? Intressant att veta hur det går…

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Animalfriend
0

# 19 Kanske veterinärerna bedömmer lite vad de tycker är lämpligt också, jag vet inte, men jag gissar att det är väldigt pyttigt på kaniner, och kanske svårare.

AnimalLover
0

Jag har kännt på hennes mage varje dag nu men jag har inte känt något mer.