Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 881 ggr
AnimalLover
0

Föda upp , Igen ?XD

Jaa nu är jag inne på den fronten igen :P , Är dock liite rädd att ta upp det igen . , Men jag och mamma pratade lite förut om det .. Och kom fram till att det skulle kanske vara något för oss , då min mamma lagt ner kattaveln pga av personliga skäl, Hade då tänkt att föda upp Hermeliner i färgen Tan . samt blåögt! , Målet är att få så friska och trevliga individer som möjligt . Om någon har ngt elakt att säga : Snälla ta det via PM

elin

AnimalLover
0

puutt

[Wera]
0

Ska du föda upp med stamtavla och märkning? Eller utan?
Du kanske ska tänka på att tan på hermeliner är ovanligt och inte lätt att hitta obeslätade avels djur i den färgen. Dessutom är det svårt att få en bra och fin tan färg.

Vrf ha två färger man inte "kan" blanda? Bättre att satsa på en färg eller två färger som går att blanda.
Tan ska man hälst inte blanda men om man nu vill brukar viltröd vara kej att blanda med tan.

Kristall
0

Lycka till. (:

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Toaden
0

Säger som #2 och #3 :)

Tan är så fint på hermeliner, men är det inte en icke godkänd teckning?

AnimalLover
0

#2 Okk tack så mycket! Bara bra om ni säger vilket som inte går , så att jag lär mig :) , Har även funderat ¨på Fuchs , vad tror ni om det ? Eller brun eler blå Zobel

AnimalLover
0

Det är så spännande det här! Haha , Vet ni någon bra uppfödare i  stockholm som föder upp hermelin ?

AnimalLover
0

Joo juste , #2 jag vet inte riktigt , hur gör man för att få stamtavla och märkning då ?

Zvintos
0

#7: Genom att bli medlem i kaninavelsföreningen och beställa uppfödarnummer (kostar 100kr).
Sen kan man öronmärka hos veterinär, eller skicka efter ringar och ringmärkta kaninerna.
Då kan man skriva stamtavla, på de med Godkänd färg? och teckning (ska sjävklart vara renrasiga och godkända raser).

hjartelyckanskaniner
0

Tycker Hfuchsar är väldigt fina djur:)

Vet ingen i stockhol, men en i Trollhättan som har fina djur till salu. Det går ju att ordna transoprthjälp.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

[Wera]
0

#4 Den är godkänd, har haft två hemma har nu en hemma och dom har ställts ut, även deras avkommor.

#5 Vill du föda upp hermelin fuchs eller dvv fuchs? Eller själva rasen fuchs? Min kompis ska börja föda upp dvv fuchs här i Dalarna.
Vet att det finns i Allingsås.

Precis som #8 skriver måste man först bli medlem i SKAF sen skaffa uppfödarnummer Glad kan ta ett tag.

[Wera]
0

Btw, Karin Prytz har tan hermeliner vet jag och Göran i Vallentuna (Sthlm) där har vi köpt från (min syster) Tungan ute och Susanne Pryts (tror jag hon heter, i Uppsala) har nog också några.

AnimalLover
0

#10 jag antar hermelin fuchs i sånnafall , mjoo honan jag har hade tänkt använda har ju ingen stamtavla då hennes uppfödare lämnade in henne i butik .. så jag är välldigt rädd att para henne pga av att jag ska bli stämplad som oseriös … det står bara på hennes ''papper'' att hon kommer från : bränntorp gård i Rejmyre

AnimalLover
0

#11 ok har dom någon hemsida ?

Ebba-A
0

Camilla på Lovangel's kaningård föder upp hermelin vet jag. Hon finns någonstans i stockholm

Värd på Choklad iFokus

[Wera]
0

#13 Göran har ingen hemsida, man kan bara nå honom via telefonen. Karin har hemsida tror jag, kan fråga min syster senare om den. För hon ha den. Susanne har inte tror jag. Enbart mail.