Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 561 ggr
AnimalLover
0

Hur göra ?

Jag vill somsakt göra en utebur , men den ska inte stå på ben utan det ska vara som en helt vanlig utebur bara det att den inte har nåra ben , hur ska man göra då ? Kan man bygga med hjälp av spånskivor ?

mingopingo
0

Risken med spånskivor är ju att dom suger åt sig vatten och går sönder, gjorde själv det misstaget. Är det nån speciell anledning till att du inte vill att den ska ha ben?

Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner

Kristall
0

Varför inte ha den på ben? Du måste ha den upphöjd från marken på vintern bl.a. för att inte den ska ta åt sig fukt.
Vår fyrafackare som står ute är byggd av vattentäta träskivor - dyra men mycket bra - och panel och är endast målad utanpå.
Spånskivor kan väl funka… Obestämd Dock bör man ju lacka mycket om träet inte är behandlat.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

AnimalLover
0

För att vi ska ha den inomhus i förrrådet .. det ska sitta två små plankor under så den kommer upp lite iaf , , Mjoo , vi har förstått nu att spånskivor inte är det bästa direkt XD  men dom får duga sålänge

mingopingo
0

Men om den ska stå inne så är de ju mycket bättre Glad Jag har burar i garaget vars bottnar är gjorda av spånskivor och dom håller bra. Trodde du tänkte ha dom ute på marken.

Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner

Kristall
0

Jamen då låter det ju bra. :) Lycka till med burbygget, visa gärna bilder sen! Finns flera trådar med burritningar här på KiF varifrån du kan få inspiration.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

AnimalLover
0

Jaaa vad braa :D Jaa dom får stå inne då vi tyvär inte har plats för fler burar utomhus :P .. Men är det ngt man ska tänka på ? vi hade tänkt göra två som vi ska ställa på varandra eller något :)

TereseE
0

Ett tips? är att måla botten och en bit upp på väggarna med kallasfalt, då kommer inte kisset sugas upp.

AnimalLover
0

Okk :)