Agressiv :/
Ja, min kanin Totte "anfaller" katter, människor och andra djur. Om jag har honom ute och en katt kommer och ska kela så springer han fram och hoppar "ilsket" mot katten och låter, han lägger öronen bakot och uppnar munnnen lite ibland. När jag skulle sätta in honom men en kanin så gjorde han samma sak, och här fick han tag i den andra kaninen och bet den så att den fick ett sår.
Jag vet inte varför han gör det är eller om det går att "träna" bort, vet nån av er det?
Skulle värkligen vara jätte snällt och nån kunde hjälpa mig med det här!

Hur gammal är han? Varför skulle du sätta honom med en annan kanin? Katten blev han väl rädd för kanske. Är det i buren han är aggresiv och bits så vaktar han ju sitt revir, en del kaniner gör så, ofta hermeliner men då brukar dom vara snälla när dom är utanför buren och när man har dom i famnen.

Han är 2 år. och nej han är inte rädd för katter :) för när han var liten älskade han katter! men se en dag så flög han på dom ….
han är agresiv utan för buren, i buren bara mot kaniner men det är ju för revir…
Jag ska sätta ihop han med en annan kanin för hans förra kompis dog och han har aldrig bott ensam och frågade massor vad dom tyckte och såå… och alla sa att det var bäst men en ny kompis såfort som möjligt..
Totte är en tedylöwen
Om kaninen är aggressiv mot människor så är det bäst att ta bort den.
Kaniner är inga flockdjur, så om han inte gillar andra kaniner så går det bra att låta honom bo ensam :-)

#3 jag tycker inte att en kanin ska tas bort baara för att den e aggressiv mot människor te.x en mördare förtjänar haan att dö för han e "aggressiv" mot andraa människor ,nej ..Visst kan det bli svårt att ta hand om en aggressiv kanin men man kan alltid försöka .det e inte rättvisst att mista sitt liv för att man kanske är rädd..Det brukar väl vara så att eftersom kanien är aggressiv mot människor så beror det på räddsla ..Kanske kommer den i håg om det någonsin hänt något som skrämt kaninen rejält..men det beror på hur aggressiv kaninen är i såfall :) det här är bara min åsikt och alla har olika åsikter (;

Men har han alltid varit så? Sen är det ju inte bara att sätta ihop en vuxen kanin med en annan kanin, fast kastrerad hane och hona brukar ju funka.
Det går jättebra att låta kaniner bo ensam, även om han tidigare bott med en annan kanin, dom har egentligen inte behov av att vara flera och funkar det inte så låt honom vara ensam då.
En aggressiv kanin är en olycklig kanin.. Håller med Elina.

joo som #6 säger att en aggressiv kanin är en olycklig kanin ,men det jag tänkte var att om den alltid inte varit aggressiv kanske man kan få bort aggresiviteten..

Ja han har bott med en hona i hela sitt liv han är kastrerad. men så blev honan uppäten av räven och an blev ensam, och nu så har jag köpt en ny hona till honom men han har bara bitit henne.
Han attackerar människor och andra djur. Idag när mamma gick upp så hade jag han ute och du bet han henne HÅRT i fingret så hon blödde mycket :/
Har pratat med mamma och vi har me kommit fram till att han inte är lycklig och det är bara fel att ha kvar honom ;__;
Så avlivning… ;__; har försökt att få honom "normal" i 2 år nu och det har inte funkat :(