Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 898 ggr
Kristall
0

Kaninbus

Vad har era kaniner hittat på för bus/hyss? Tungan ute

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Tarkie
0

Rymma från hagen hela tiden.

Memliss
0

Min löwen Nalle har snott en av mina strumpor just som jag skulle sätta på mig den. Han kutade sedan ut ur rummet. Det var sista gången jag såg den strumpan! ^^

[bebba]
0

Värst var när jag var på prommenad långt ifrån vårt hus. Vilma slet sig och sprang iväg över en gångväg och en bilväg enda hem.

pigelina
0

bus och bus Pigge älskar att bära saker i munen;D alt från stenar till vad som hälst^^

och att gräva låååånga gångar ut ur buren;D

Tequila är bara ett stoort matvrak som kommer bli jätte fet^^
släpte ut henne i kompost hagen med ett hinder i och det älska hon att hoppa över, fast mäst käka hon^^

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Kristall
0

Senaste hyssen var idag.
Började med att jag vaknade av att mamma rusade in på mitt rum och ropade "Tingan och Tuffan har rymt ur buren!". När jag kom ut var de helt slut, så de hade antagligen varit lösa en bra stund redan… På något sätt hade någon av dem (troligtvis rymmar-experten Tuffan) fått upp burdörren. Tur i alla fall att de inte sprang in på grannens gård (deras hund hade snabbt haft ihjäl dem då…).

Sen skulle jag slänga in lite till hö på kvällen då Tingan är skendräktig? (igen) och boar för fullt. Så proppade hon munnen full med hö och hoppade ut ur buren helt plötsligt, fastän jag stod precis framför henne… Skrikandes Sen sprang hon runt och såg lite crazy ut med hö i munnen. ^^

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

[nataschaj]
0

Lilla Geisha hade de roligt idag med (igen), har daton i köket har inte hunnit fixa data plats å de, så ser jag människor stannar utan för och pekar å står å säger - ooooh va söööt osv,

Ja tänker inte mer på de, men sen när de är lite för mkt folk utan för så kollar ja ut, och va ser jag, jo lilla geisha hoppar och flyger fram och tillbaka, kutar åt ena hållet, så jag tar min ena hund med mig ut och hämtar inne henne, hon gillar min svarta hund. hehe så himla söt e hon. Och jag e glad att ingen tog henne ^^, men nu e de fixat.

Har satt kompostgaller över hela balkongen hehe.. Men jag måste fixa hinder å de, hon bara älskar å hoppa  över saker. som på balkongen där hoppar hon upp å ner där ja har höt halm å spånet. i dun förvarningen.. hehe :)

hyltebarn
0

Hahha, förutom att dem rymmer hela tiden och at dom hela tiden smiter in i vårt hus när jag öppnar altan dörren (A)

Mina kaniner bor på en altan med staket runt omkring och 1 gång när jag hade råkat ställa en innebur för nära ett bord så hoppade Zelda först upp på taket av inneburen, och sen upp på ett bord.. och bordet som stog farligt nära staketen runt altanen ack.. Så ja zelda hoppade ut på gräsmattan xD

/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)

Zvintos
0

Jadu, Pelle har ju "rymt" 2 ggr. =P
Hans bur står nere i källarens hall, mitt rum till höger och tvättstugan+hobbyrum till vänster, samt pannrum rakt fram (dörr alltid stängd).

Rymning 1:
Jag var borta över helgen så mina föräldrar gav mina kaniner mat.
Pappa var ner och kollade till Pelle på morgonen.
Sen på eftermiddagen skulle han kolla en sak i pannrummet och ser att buren är tom.
Så han kollade in i mitt rum och fick se Pelle skuttandes där.

Rymning 2:
Vaknar mitt i natten av att det rasslar till.
Är helt 100% att luckorna är stängda.
Hör ett knorrande ljud och ser att Pelle är på väg in i mitt rum.

Fördelen är att han är såpass harmlös att han inte gör någonting.
Han skuttar runt en stund och undersöker allt, sen skuttar han tillbaka.
Brukar ha honom lös på gården utan problem, då han inte springer iväg utan håller sig i närheten.

Killen
0

Bamse bara älskar att jaga katter, specielt Ludde (som är minst 3 gånger som stor som Bamse).

Annars så har rymt från sin bur och man har hittat honom i soffan, då kör han "FREEZE" och tror att han inte syns….

Eller när han står och äter från mina blommor och blir påkommen, då tar han så många blad han hinner innan man kommer fram och springer in i sin bur och smaskar…

kissmekate.blogg.se