Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1095 ggr
Borefur
0

Vad tycks? :D

hej alla kanin älskare ;)

Nu har jag äntligen fått hem min utebur :D jag tänkte bygga en Hage runt buren så min kanin kan springa lite också på sommaren och nu på våren ;) Buren köpte jag av min kompis som bara har haft den i ett halv år, Här kommer en bild också kanske inte den bästa bilden men ändå :P så vad tycker ni om buren? :D

Borefur
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här är buren ;)

[bebba]
0

Har en sån och jag tycker den är bra men om man inte är lång och har en skygg kanin så blir det svårt att få ut den.

Borefur
0

#2 okej :d men det där med skygg kanin min kanin va det men hon är inte det längre ^^ som tur är :D

AnimalLover
0

inte för att vara dum nu men : Dom där burarna suger! Mina kaniner käka upp hela buren på 1 vecka .. desutom är det mycket svårt att få tag på dom i den

ciss
0

Fin bur! Har tyvärr hört att kaninerna gärna gnager på dem, som #4 säger.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Papaya
0

Jag gillar inte de burarna då jag tycker de är så små/ihoptryckta. Trekantsburarna/betesburarna från samma tillverkare (tror jag) är verkligen minismå. :o Men hoppas att din aknin trivs med den, det är huvudsaken. :D

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

liiinas
0

Jag har en sådann bur :D Jag tycker hur som helst att den är jättebra! Min kanin gnagde pyttelite på trapparn de första dagarna, men när jag la i pinnar så ordnade det sig! Jag köpte en Hage till som man ju kan ställa framför dörren där nere så de kan gå ut och in som de själva vill. det är super  (Y)

Jag har faktiskt inget negativt att säga om buren.

Borefur
0

#4 vet att kanin gnager på sånna burar men min har inte gjor det än

#5tack ;D

#6 hihi aa :D

#7 haha :D bra tips? där om grenar ;D tack ;D

[bebba]
0

Min har inte gnagt bodde där hela sommaren.

[Niike]
0

Fin!

Melvis
0

Har en sådan bur. Mina kaniner satt gärna i hörnet där jag inte fick tag på dom. Men har löst det nu (:

Dom gnager gärna på buren men om du har grenar så ska det nog gå bra…

[Wera]
0

Jag tyckler det är många som har sånna burar, gillar dom inte, materialat är dåligt, många kaniner gnager på det och det går lätt hål, håller inte.
Sen är den ganska liten tycker jag. Inte ens säker på om den är godkänd.
Buren är enbart snygg :P
Men hållbarheten är inte bra ;/ Priset på en sådan bur är dyr, onödigt mkt pengar på en bur som inte är godkänd :P

imsuchadiva
0

Härlig bur :) Sånna vill jag ha. en hel drös av dem  xD

Vi har en liknande, men ingen "hage under"
och den buren tycker jag har funkat alldeles utmärkt :)

rabbitlove
0

va fin den va den kommer du och dina bebbar få många år av lycka i kram på er

Borefur
0

#9 okej :D

#10 tack :)

#11 tack för tipset där om grenarna ;D

#13 okej :D

#14 aww tack ! :D kram på dej med och dina små ninnisar :)

Kiwanu
0

Fin !

Av dem som jag känner, så har den buren fungerat hyggligt för dem.

:)

pigelina
0

vrf inte bygga själv sånna burar e skit dyra och små,

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

MajaaR
0

#17 Dom är ju godkända, varje våning är 100x50x50 så det räcker gott och väl åt en kanin.

pigelina
0

#18 dom kanske e godkända men dom är väldigt små endå har du sätt hur det ser ut när en kanin på ca 2 kg sitter i den?
Min kompis har en sån men har väldigt stor rast gård, (ungefär som min) + att dom fick 3 ungar eftersom doms kaniner var en hane och en hona, så dom har 5 kaniner i samma bur, fast dom var tvungen att göra mkt störe rastgård och en ny bur:)
Då fick dom plats(den nya bruen dom byggt själv e mkt finare och har mer plats till kaninerna:)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

[bebba]
0

#17 För att man köper dom på rea så klart! Nää dom är stora själv har vi haft fem kaniner där i i 10 minuter. I sommar kommer det bo tre kaniner i buren på en Hage.

MajaaR
0

#19 Japp det har jag sett ;) 100x50x50 är väl godkänt för kaniner under 3 kg?

#20 Fem kaniner :O?

Jag tycker personligen inte att man bör ha mer än 2 kaniner i den.

EbbaB
0

Jag har en sån bur, tycker att den funkar ganska bra, men ibland e det lite jobbigt att få ut dom :P Tycker som # 21 att man inte ska ha fler än två st i dom :)

[bebba]
0

#21 Jo fast bara i 10 minuter pga. av bråkiga syskon och lie andra anledningar.

Zvintos
0

#21: Ja, det är godkänt.
Men jag anser det är på tok för litet ändå.
Har haft en likadan, fast med träbotten istället för plast.
Våran 1,3kg hermelin fuchs vi hade, fick knappt plats..