Uppsalaträff 25 april
Nu på lördad kl 12.00 är det kaninträff i Gamla Uppsala vid badet. Alla är varmt välkomna!
Vi som kommer:
Tappsveden (Mickan) med Bubba
TereseE (Tessan) med Freja
Mingopingo (Madeleine) med Figaro och Jinx. Ev Liva.
Kawaiih (Hanna) - Fluga, Alacazam och ev. Millan
Caifeen (Carro)
Skalemental (Beatrice, Madeleines syster) med Sailor
Melvis (Mickis) och kompis med 1-2 kaniner
Vilka gör vad:
TereseE (Tessan) fixar priser till tipspromenaden och möter upp inne i stan om någon behöver hjälp att hitta.
Trappsveden fixar tipspromenad
Caifeen (Carro) 3 stycken hinder
Vad som behövs:
Grill, grillkol och grillolja
Extra selar
Hinder till hoppning
Kompostgaller till hagar
Jag tar med både kompostgaller och några extra selar. Tyvärr kan jag inte bidra med grill då vi har en superstor bara.
Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner

*putt*

Vi har en liten grill som jag kanske får ta med för pappa… Men jag vet inte om jag kan ta med den eftersom jag åker med mingopingo och vet inte om den får plats eller om jag får ta med den… men kan kolla upp det… Annars kanske man kan ha en gångs grillar? :D
Jag har ett hemmagjort hinder här hemma… De är väääldigt fult osv. men det fungerar att hoppa över och de går mkt lätt att riva…
Men som sagt så är det verkligen inte så fint… Är gjort av gammla små plankor osv som jag hittade hemma i förådet… Omålat osv.
Men jag kan ta med det om de behövs.
Extra selar kan jag ta med… Har bogsele, bröst sele, nån konstig sele som jag aldrig använder (vet heller inte om den är laglig eller ej, kan ta med så får ni hjälpa mej att avgöra), sen har jag H sele… Eh, jag tar med dom så får vi se om dom kommer till nytta ;D
Jag vet inte om jag kan ta med extra kompostgaller, får se om de blir några över sen när jag har byggt ;D
En sak som jag kom på var att vi kanske kan klicker tränna kaninerna ? :)
Då om alla tar med lite godis/mat till sina kaniner som belöning…
Så de blir något som deras magar är vana vid ;D
Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering

Juste, jag har en kompis med mej också… men hon har ingen kanin med… utan är med som sällskap och för att hjälpa mej med mina niner ;D
Hanna, 22år, Uppsala

putt ;D
Hanna, 22år, Uppsala
Vad kul ni kommer få ! Jag önskar att jag bodde närmare alla kaninträffar.. 

*putt*

jag kan ev. ta med mej en grill… men den är väldigt liten… så alla kommer inte kunna grilla samtidigt.. sen så vet jag inte hur vi ska få hem den om den är varm :/
Hanna, 22år, Uppsala
#8 Vi har ju badet, så det är väl bara att bada grillen lite innan ni åker hem?

#9 jo, bara den inte börjar rosta eller något sånnt… Tror inte pappa uppskattar det i sånna fall… Men jag kan kolla med honom om han har nån smart idee ;D
Annars så fungerar kanske engångsgrillar bra? :)
Hanna, 22år, Uppsala
Kommer inte …
#11 Nej, så tråkigt!
Ni får jättegärna kopiera in listan så den hålls uppdaterad. 
#11 Men varför inte?
Vi verkar inte bli så många faktiskt.
#13 Precis, det är ju inte så kul…
Ska vi testa att byta datum och se om fler kan komma en annan dag?
#13: Ska hälsa på en kompis, och vara där hela helgen.
Vill komma ju! Men tågbiljetterna är beställda redan och så ..
Vi som kommer:
Vilka gör vad:
TereseE (Tessan) fixar priser till tipspromenaden och möter upp inne i stan om någon behöver hjälp att hitta.
Mingopingo tar med sig kompostgaller och extra selar
Vad som behövs:
Grill, grillkol och grillolja
Hinder till hoppning

Min kompis följer med om hon inte jobbar… Ja det är ju fler å fler som hoppar av känns det som…tråkit! Nu är vi väl runt 7 som kommer….
Romana du måste ju komma!!
#14 Tråkigt de också när vi har väntat så länge redan.
#18 Vi som kommer få se till att ha jättekul ändå! 
#19 Ja precis 

Ja vi kan väl ha lite mys ändå! tråkit att inte fler kommer men så e det…det skulel ju bli jättefint väder och varmt ändå så. Får vi inte med oss nån grill så kan vi ändå sitta och fika kanske och prata.
Vi ska tydligen ha en liten grill hemma någonstans så jag ska leta sen. Sen tar kawaiih antagligen med sig en liten grill också
Eftersom vi inte blir så många så borde de ju räcka med två grillar.
Vad har ni andra tänkt grilla?
Jag äter inte korv så jag ska försöka hitta nå köttbit.

Vad roligt med en till träff! Kanske skulle ta och komma. Vet dock inte om någon kan skjutsa mig, så isf skulle jag inte ta med mig kanin och åka buss, men då hittar jag inte riktigt från stationen, lite klurigt.. Jag är itne så bra på att hitta, haha. (om någon åker buss från stationen eller något så kanske vi kan åka tillsammans till badet? :D)
Mvh Sigrid

#23 Therese skulle väl åka från stan ut hör med henne… Du kan ju ta med nin på bussen =)

Jag fick ha med grillen :D
Så vi har iaf 1 grill och sen så som jag förstod de hela nu när jag läste tråden så tar madde också kanske med sej en :D
Grillkol och tändvätska kanske jag kan årdna… måste bara kolla med pappa och sen så jag får ha med det i bilen också ;D
Hanna, 22år, Uppsala
Härligt, nu börjar allt lösa sig!
Vi som kommer:
Vilka gör vad:
Mingopingo tar med sig kompostgaller och extra selar
Kawaii tar med grillgrejer
Vad som behövs:
Hinder till hoppning
Alla tar med eget fika eller korv/kött att grilla

Vi som kommer:
Kawaiih (Hanna) och kompis - Fluga, Alacazam och ev. Millan
**Vilka gör vad:
**TereseE (Tessan) - fixar priser till tipspromenaden och möter upp inne i stan om någon behöver hjälp att hitta.
Trappsveden - fixar tipspromenad
Mingopingo - tar med sig kompostgaller och extra selar
Kawaiih - tar med sej extra selar, grill, ev. ett hinder,
grillkol och tändvätska.(om det går att ha med i bilen)
Vad som behövs:
Hinder till hoppning
OBS.
ta med "belöning" till kaninerna om vi tränar klicker träning ;D
Hanna, 22år, Uppsala

Men det är så att jag måste cykla 3km för att komma ut till vägen och ta bussen därifrån, därför kan jag inte ta med kanin :/
Det är okej va förresten att jag inte har med mig kanin? :o
Vad kostar förresten stadsbuss? Har bara två resor kvar på mitt.. Så får betala två st tillbaka sen.
Vi som kommer:
Siggen (Sigrid) Systemkamera, inga kaniner
**Vilka gör vad:
**TereseE (Tessan) - fixar priser till tipspromenaden och möter upp inne i stan om någon behöver hjälp att hitta.
Trappsveden - fixar tipspromenad
Mingopingo - tar med sig kompostgaller och extra selar
Kawaiih - tar med sej extra selar, grill, ev. ett hinder,
grillkol och tändvätska.(om det går att ha med i bilen)
Vad som behövs:
Hinder till hoppning
Mvh Sigrid
#28 Du kan skicka ett sms från mobilen också för att betala stadsbussen. Jag vet inte vad man betalar för barnbiljett. Någon annan kanske vet? Men jag kan komma in och möta upp dig på stationen om du vill så tar vi bussen ut tillsammans.
Synd man är upptagen denna helg. Får hänga med om det blir någon mer gång! Isf kan vi vara hemma hos mig, här finns ca. 15 hinder.
Ni får ha det så trevligt :O)
//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

#29 Det vore jättesnällt om du ville möta upp mig, men du behöver absolut inte om det är långt för dig att åka osv! Ska kolla vad det kostar med sms, tack för tipset! :)
Mvh Sigrid
Ni kommer ju ha det hur kul som helst låter det som! :) Synd att man själv bor 2 mil utanför umeå!
#31 Det är ganska lätt att hitta rätt buss (110 eller 115) från stationen. Om du tror att du klarar det själv så kan du bara säga till vilken buss du tar därifrån så kliver jag på samma buss när den åker förbi oss. Men jag kan komma och möta upp inne i stan också, om det känns bättre för dig.

#33 Men då kan jag nog klara mig själv! Vill inte vara till besvär ;) Jag kan kolla på internet när och vart bussarna går.
Mvh Sigrid
#34 Känner du sig osäker så är det bara att du hör av dig till mig, det är inget besvär. Kul att du vill komma igen!
Ska du vinna en massa priser den här gången också? 

#35 Vad snällt! Jaa, det var faktiskt ganska roligt förra gången och nu när vi har grill med osv så tror jag att det kan bli ännu roligare! hihi. Lite tråkigt dock att jag inte kan ta med kanin, men jag kan fota lite istället :)
Haha, klart jag ska!
Ska jag förresten ta med mig priser eller något? Jag har inget just nu, men kan ju alltid tvinga pappa att åka in till Granngården med mig och köpa något! ;)
Mvh Sigrid
#36 Jag har tänkt fixa priser guld, silver och brons till tipspromenad/frågesport men om du vill får du jättegärna köpa något du med. Kanske något litet om vi får till en hopptävling?

Jag ska höra med pappa om han kan skjutsa in mig! Det kan vara vad som helst eller? Som har med kaniner att göra förstås. Bara ett som den som vinner får, eller? :) Annars blir alla priser nog ganska likadana, finns inte så mycket att välja på där på granngården.
Mvh Sigrid

Men vi måste skaffa hinder!
Jag har 2 hinder här hemma man kan nog inte ta med dom…Någon annan??

Jag har 1 … men som sagt så är de inte det bästa utan mest bara ett hemma bygge = omålad och ranglig….
Men den fungerar nog…
Hanna, 22år, Uppsala
Jag har tyvärr inga hinder hemma. Men fasiken om jag inte kan bygga nått fult skrälle. Kan ju sno skaften till några krattor och kapa till pinnar. Nån som vet hur breda hindren bör vara?
Måste bara säga att det är lite lustig att det är samma dag och tid som såketräffen haha ;) Hoppas ni får trevligt!
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!

Jag har 2 hinder inte bra men dom kanske funkar.Men dom är utan bommar
#42 Vad kul, vilket sammanträffande!

spelar ju ingen roll hur hinderna ser ut, är ju bara skoj att få testa att hoppa…

spelar ju ingen roll hur hinderna ser ut, är ju bara skoj att få testa att hoppa…

Så alla som har "fula" hinder kan väll ta med dom ändå!

*putt*

Okej, jag tar med mitt hinder, om jag hittar på det ;D
Hanna, 22år, Uppsala

Någon mer dom har hinder??
(Jag är lite tjatig här
)
Du får leta Hanna 
Jag har hittat en hyfsat stor grill som jag tar med. Sen har Kawaiih med sig sin. Nu ska jag ut och fixa saker tills imorgon.

Jag har inte hunnit köpa något :s Sorry alla.. Jag kommer men jag har inte med mig någonting, hoppas det är okey.. Har liksom inga hinder heller eller något :(
Mvh Sigrid
#52 Ingen fara, blir nog ingen dierkt hopptävling i alla fall. Verkar inte vara någon som har hinder…

Jag kommer få stressa som en tok imorgon för att hinna få med allt..phu,,jaja det ordnar nog sig! Vi ses i morgon allihopa!
Japp, vi ses imorgon!
Hoppas min "lilla" Freja sköter sig. Har inte hunnit selträna henne så mycket som jag hoppats, men hon brukar alltid vara jättesnäll så det ska nog gå bra. 

Ha så roligt! :) Önskar att jag kunde komma..
MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]
Nu är de snart sovdags så vi inte försover oss imorgon
Ses imorgon alla!

Ses idag!

Någon som har hinder

Jag har med mej 1 hinder…
Sen så försöker jag hitta på nånting man kan bygga sakhinder av XP haha… men vi får se hur de blir med det XP
1 hinder har vi iaf… :)
Jag har med mej grill :D grillkol och tändvätska :)
Hanna, 22år, Uppsala

#60 Tack att du har med hinder
//tjatiga jag!