vad tror ni ? :/
Jag hämtade min kanin igår. och igår verkade hon inte så jätte rädd men idag så sitter hon bara i ett hörn, hon har inte ätit något idag. igår åt nästan direkt när jag kom hem med henne. och vet inte om hon har blivit skrämd eller om hon bara är tröt nu på morgonen. jag är lite orolig för att min låtsaspappa har skrämt henne när han har varit där inne o ch hämtat något. vad tycker ni jag ska göra ? ska jag vara med henne mkt och ha henne i famnen eller ska jag låta henne vara . jag hade ju tänkt att sätta ihop henne med min kastrerade hane idag också . :/

skutt
Jag tycker att du ska låta henne vara några dagarn, så hon kan känna sig hemma, men se till så att hon äter och dricker bra.
Vill också tillägga att åh vad söt !
Och jag tycker att du ska vänta med att sätta ihop henne med kastrerade hanen tills hon känner sig bekväm i sitt snya hem, ett par veckor kanske.
Kiwanu tack :) men hon har ju varit med sinda kullsyskon innan, tror du inte att om hon vänjer sig vid att vara ensam att hon sen inte vill ha sällskap ?
och sen så är hon ju så söt så man vill ju bara kela med henne , och även tycker jag synd om henne att bara sitta i ett hörn . :/ men kan jag ta ut henne lite ? eller ska jag vänta med det också ? :)
#4, Först och främst tycker jag att du ska vänja henne med dig! Hon måste också "lära känna" buren, nya dofter och allting. Sen efter nåra veckor när hon känner sig hemma, så tycker jag att du kan testa och ha dem tillsammans, men om det inte går, så är det ju så, vissa kaniner passar helt enkelt inte ihop.
Låt henne vara inne i buren ett par dagar, sedan kan du börja ta ut henne, för det tycker hon nog är jätte kul.
Lycka till med sötnosen !
#5 tack . :D det kommer bli svårt att inte ta ut henne och kela . för hon är så söt. :D men är det okej att ta ut henne någon gång per dag ?
#6, Du kan sätta dig utanför hennes bur, och läsa en kaninbok högt, så vänjer sig hon med din röst, och du får samtidigt lära dig mera om kaniner!
Sitt och prata med henne lungt, och testa att locka fram henne med kanske en morot, eller något som hon kan tänkas tycka om. Låt henne nosa på ditt finger, så hon vänjer sig med din doft.
Jo, jag tycker att du kan ta ut henne en stund per dag, det tycker jag.
Är hon inne eller ute kanin ?
#7 hon är utekanin, okej , då ska jag ut och läsa för henne ;p
#8, Ha ha, gör så du