Upphittad kanin
Jag fick ett samtal sent igår kväll från några som bor lite längre bort på vägen nedanför mig.
Dom har hittat en kanin, en engelsk scheck.
problemet är att dom absolut inte kan ha kanin pga av någonting och dom undrade om jag kunde ta den.
Har dom inte blivit av med kaninen imorgon så skulle dom avliva den.
Jag skulle visserligen skaffa en kanin. Och har ju tingat Isak, en dvv som jag ska hämta nästa vecka.
men kan ju inte heller låta den stackars kaninen bli avlivad.
han ser ju fin ut i hullet som det lät på dom, så han kan ju inte vara direkt misskött. kanske en rymmling?
behöver hjälp med att bestämma mig, är alledels förvirrad
dom är inte hemma nu underdagen utan kommer hem sent ikväll så jag ska dit och titta på honom då.
jag är jätte blödig när det gäller djur, speciellt avlivningshotade. Och jag vet att jag kommer få leva med dåligt samvete om jag inte tar den och dom avlivar den imorgon.
Har dom kontaktat polisen och satt upp lappar i området om att de hittat en liten kanin? Tycker det låter väldigt dumt att avliva en fullt frisk kanin, särskilt om det kanske finns någon matte eller husse som saknar den någonstans.
Förutsatt att allt ovan har gjorts, hoppas jag att du vill ta hand om kaninen. Tills vidare i alla fall. Kanske någon härinne kan hjälpa till att hitta ett nytt hem sedan?
Lycka till!
Jag har ingen aning, men skulle inte tro de. Hade de i tanken när jag skrev inlägget. att jag skulle nog kunna ta honom tillfälligt och sen försöka hitta hans hem eller ett nytt.
för det är ju synd om han bara har rymt och det sitter ett lesset barn någonstanns som saknar sin kanin jätte mkt. så avlivar dom kaninen. och ja det blir ju lessamt för alla.
hämtar kaninen ikväll då..
#2 Härligt! Hoppas du har lust att visa oss lite bilder sedan… 
#2, Det är väldigt bra gjort av dig ! 
#3 #4 vad gör man inte för ett djur i nöd..
klart det kommer bilder. massor med bilder..
´Nu är det klart. 21.30 så kommer dom med kaninen.
Men tänkte på en sak, om den nu är öronmärkt -vart ska jag vända mig då för att få reda på vem som äger den? är det polisen?
#6: Polisen har ingen koll när det gäller kaninens öronmärkning.
Vänd dig till Lars-Åke Asp på kaninavelsföreningen.
Har för mig det är han som har hand om uppfödarnummer och så.
Okej.. då gör jag de : )
Har du fått hem kaninen nu? Var den märkt?
Något nytt om kaninen? 

Vill höra mer om kaninen!
Här finns fortsättningen: "Nu är kanin här :)"
Kastanjegårdens Kaniner