getting stick?
Hej!
Jag undrar vad som händer om en getting sticker en kanin?
Eftersom kaniner är så små djur kan det vara dödligt?
De dör innom ett dygn ca.
#1 seriöst? Är det så allvarligt med ett stick?
Ja, samma sak med bi-stick.
#3 vet du vart man kan hitta den här informationen. Jag googlade lite men hittade inte
#4 Jag tror jag har läst det i en kaninbok. Minns det sedan dess. Kan också vara en bekant som sagt det.
Jag är ganska säker på att det stämmer.
#1 oj, läskigt men skyddar inte pälsen på nåt sett eller nåt då?
#5 Hm. Ska försöka hitta nå fakta om det där då. Känns som att även kaniner borde kunna överleva ett stick.
#6 Jo, det är ju om de lyckas bli stukna. Jag har just skickat ett meddelande till den person som kan ha sagt det till mig om jag inte läst det i någon bok.
#6 kanin bökerna ska man ej tro på då mkt av de inte stämmer alls.. tycker de låter ganska konstigt att dem skulle dö.. men vad vet jag.. men vill gärna ha svar på denna fråga med..

putt
#1 Det stämmer verkligen inte!
Mina kaniner har blivit styckna flera hundra miljarder gånger. Mina vänners kaniner också. Dom har ont. Men dom dör verkligen inte!
#11, Vilken tur då ! Men måsta man åka in till vet ? Eller ska man kanske låta det vara ?
Jag tvättade bara med jodopax. Sen satte jag på en salva från apoteket för insekts bett. Jag petade inte så mycket i det…
#11 det kan jag tro på. Hellre än att de dör. :P
Visst finns det säkert kaniner som är känsligare och kan dö av det. Men tror ändå inte det är en dödsdom ifall de blir stuckna.
#14 Tror inte ens en känsligare kanin kan dö av ett stick. Sen om kaninen är allergisk så är det en annan sak. Min syster är allergisk mot getingar och hon kan dö om hon blir stycken av en geting…
#11 okej vad tur, jag blev lite orolig.
Hej!
Okej. Låter ju bra som sagt. 
Vet inte riktigt var jag hört det, tur att det överbevisats i alla fall.
Förmodligen läst det i någon bok, men minns inte vilken.
Jag har fått en som blvit stuckden av en geting, satt med henne och en sockerbit så kom gadden ut:)
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Har också haft kaniner som har blivit stugna. Det har mest bara gjort ont och svullnat, men kaninen har mått bra.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin