Rexpälsade blandisar - hermelinrex/dvv-rex
Kobra, min blå dvv-rex-hane och Kiwi svart (med vit nosfläck) hermelinrex-hona har 6 stycken svarta rexpälsade ungar. En är wienertecknad, och stannar troligen.
Det hände sig så att de fick två kullar på raken (lång historia varför), så två st är nu drygt 6 veckor och de andra 4 är två veckor imorron.
Mamman har klarat det galant.
De stora hoppar ledigt upp på sitthyllan och trädgårdstolen som finns i deras Hage. Jag håller inte på med hoppning, men de verkar ha viss fallenhet för höjdhopp.
Hursomhelst kan de passa bra om man vill ha avelsmaterial för "Minirex-projekt".
Eller bara gillar rexpälsat.
Antagligen får de flygplansöron.
Mamman har mycket kort, fin rexpäls. Pappan något längre, och inte lika tät satin-rex-päls. Mycket silkig.
Jag har utförligt härstamningsbevis på dem. Finns t o m bilder på flera av pappans förfäder.
Hanen är som sagt tysk import, och honan kommer från Ylva Sagerstarnd i Enköping.
Jag tror de två stora är honor (jättesvårt att könsbestämma, då båda ser lika ut
, och jag har ju inte haft kaninungar förut - utom som liten).
De små är för små att gissa på.
Bilden är på de två stora.

Åh vad söta!!! Jag älskar rexpäls!!! Har en hermelinrex, fast kritvit! ;)
Ang. könsbestämning kan du åka till en vet eller kunnig uppfödare :)
Hanar har könet längre från analen, och honor har könet nära analen.
#3 Har ingen i närheten (bor i liten håla i fjällen), men jag har studerat bilderna här som Je'taime lagt upp.
Med ledning av dem så är de stora honor.
#2 Är det Hona eller hane?? Jag ska såsmåningom skaffa nån mer hermelinrex.

#4 Det är en hane. Men ej till salu. 
Förlåt för onödigt inlägg, men jag måste bara säga att guud så vackra de är!!
Varför det blev då två kullar?
Jo…
Mina första ungar var ett par dar när jag upptäckte deras ankomst.
Meningen var att Kiwi och Kobra skulle få ungar, men de hade gått tillsammans från och till sen i oktober utan resultat, så
jag hade gett upp hoppet.
Därför kom ungarna som en överraskning. De har ju stort utrymme med fleraa ställen att gömma sig. Kiwi är dessutom inte så tam, så jag hade inte känt på henne.
Nåja… Vid tiden för den oväntade nedkomsten så bodde de ihop, och då hann de uppenbarligen göra en kull till bums.
Den sista kullen blev iofs inte en helt oväntad överraskning. Jag har tillbringat mycket mer tid inne hos familjen, och tyckte att Kiwi blev väldigt rund. Har ju läst mig till sen att de kan få två kullar på raken.
Men nu blir det inga fler!
Bilden är på Kiwi.
#13 Ah men guud så sööt! :))
vad fina!
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
var i norra dalarna bor du, jag bor i jämtland och är ju så sugen på en rex ju!

#6: Okey, kanske det!
Men jag skulle inte klara av att lämna bort honom, min lille gulleplutt! hehe Men kanske han skulle kunna tänka sig tjejbesök, vem vet. Han har stamtavla och är supersnygg! En riktig kelgris oxå. ;)

#24: Dalarna, söder om Vansbro. Men får fundera lite. När har du tänkt dig en kull isåfall?
Har nu en hona och en hane tingade, + intresse för en till hane.
Som det ser ut är de minsta ungarna två av varje kön.
En hona och en hane är leveransklara nu, och det finns möjlighet att få transport ner till Stockholmstrakten (Järna) efter påsk. Eller längs vägen dit.
Kan de mindre oxo transporteras nånstans när det är deras tur?
men alltså jag är bjuden på bröllop 30 maj i stockholm men finns ngn av de små kvar o är de lev.klara då?
#35 Än så länge så finns ett par kvar.
Inte helt säker på exakt vilka som är tingade/stannar.
vet ej säkert än om jag ska ner, spelar ingen roll könet men helst hona då jag har dem i flock o ej så många burar till hanar, ska behålla en egen hane nu ur kullen jag haft! och har en vuxen sen innan! Har du foto på dem?
#37 Ovanför i tråden finns en del bilder.
Här har jag mitt bildgalleri med massor av bilder i skiftande kvalitet:
http://brunnberg.idrefix.se/#1.0
Alla svarta kaninungar på bilderna är från dessa två kullar.
Var bor du?
Funderade på det eftersom du säger "ner" om Stockholm. Jag bor ju i norra Dalarna.
#37 i Jämtland ju! (se #21)
Har gjort en hemsida till kaninerna nu.
Finns några dagsfärska bilder på ungarna där.
jättefin sida
jag vill nog ha någon av dig sen!
jätte fin sida. :D
Har du någon hona kvar?
Den som flyttar till Skåne har inte intresse av att ta med en extra? 

Bor i Kristianstad, Skåne, vad tar du /unge?
Har själv en liten fundering på minirexuppf.
Fött upp kaniner av olika raser i ca 12år.
Jag har någon intresserad neröver, men jag har inte fått några klara svar, så jo, det finns en hona kvar.
Är nog inga problem att få med ner till Skåne. Oklart dock om det blir i slutet av maj, eller slutet på juni.
Som jag skrev i den andra tråden så väntar jag fler små i dagarna.
Det är den 20 maj jag åker ner till skåne om det behövdes hjälp det datumet :) Dock håller det redan på att bli fullt så kontakta mig på mailen om det är aktuellt det datumet :)
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)