Jätte glad =D
Idag (alldeles nyss) när jag gick ut till kaninerna såg jag att Hotten (Hotspot) täppt igen ingången till hennes hus. Fattade direkt att det hänt något.
I hennes bo fanns 5 ungar =D.
3 kommer bli Vit Blåögd
Och en kommer bli väldigt viltgrå med lite vita tecken under hakan, eller så blir h*n helt viltgrå.
Och en kommer att bli scheck tecknad eller vad det heter. Viltgrå (troligen) rand mitt på ryggen med lite små prickar bredvid och på huvudet/örat.
Underbara kommer dom att bli iaf =D.
Mamma: Hotspot, Wienertecknad viltgul, blåögd.
Pappa: Cing Creol (Cingen), Viltgrå Wiener tecknad, blåögd.
mammans teckning liknar otroligt mycket Hotot teckningen bara det att hon har en liten liten strimma bak på ryggen och en liten fläck på svansen som är viltgul.
Födda: 22/4.
Efterlängtade =D och presic på månaden. Hon blev nämligen parad den 22/3 ^^,
Alice parad den: 23/3
Sotis parad den: 23/3 Hoppas dessa sötnosar också får =).
//Mvh Evelina Esbjörnsson - Rörösjöns Kaningård - www.rorosjons.webs.com <-- Lämna gärna ett Gästboks inlägg också =D. Bilder på föräldrar finns att se där =)
Bilder kommer sen när dom är lite äldre =)
så kul . :D

#1 Ja verkligen =D
Vad roligt!
Den "schecktecknade" är brokad. =)
Har den inte korrekt scheckteckning (dvs antingen tysk-, engelsk- rhinsk scheckteckning) är den brokad.
Men då måste en av föräldrarna vara brokad, för att ungen ska bli det.
Så troligen är mamman även brokad, med tanke på din beskrivning av hennes färg, samt bilden på hemsidan.
Grattis ! Vad kuul ! :D

#3 Okej =). kan inte det där med Scheck teckningar (A) Men tackar för infon =).
Grattis!
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Grattis!
// Emma :D

#6-7 Tackar =D Är super glad, har väntat så länge på dom och eftersom att det inte syntes något på honan så trodde jag hon inte hade ungar nu på slutet. Men så kom hela 5 st =D

Mina kaniner fick ungar idag också.mina blir också vit blåögda och viltgråa.
Grattis :D
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!

#9 Kul =D
#10 Tack tack =D

Ååå ^^ Grattis ! :) Man blir ju lite intresserad att köpa när dom blir större Vilken ras? är det ? Och var bor du ? :D <3
Grattis :)<3

#12 Taack =D. Det är Dvärgvädurar, och jag finns i Östersund/jämtland =).
#13 Tack =D