Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 711 ggr
Mimmi-Molly
0

Kaninungar

Hej! Vi fick ungar i natt, 10 stycken. 2 kullar, mammorna är systrar.

Mamma:  Vit Blåögd dvärgvädur. 

Pappa: Viltgrå hermelin.

Det är alltså blandras, en väldans blandning.

Men som sällskapskanin spelar det ju ingen roll.

Pris: 150 kr

Vi bor i Kristinehamn.

TereseE
0

Ett litet tips? i alla välmening, även om dina ungar är av blandras är det bra att sätta ett högre pris. 50 kr per kaninunge är i stort sett att skänka bort dem och det kan locka till sig oseriösa köpare och folk som vill ha foder till sina reptiler.

Lycka till med dina små, visa gärna bilder när de blivit lite större!

Mimmi-Molly
0

Okej, det vill jag absolut inte!

Min tanke var att vara säker på att få bort dem, och jag tänkte att blandras-kaniner inte är så attraktiva. Kan inte ändra priset nu, får ta det med ev. köpare.

Tack för tipset.

TereseE
0

#2 Du kan be någon av medarbetarna här att ändra i ditt inlägg. Medarbetarna och sajtvärden kan alltid ändra, även när du som trådskapare inte kan göra det.

Eftersom pappakanin är vit blåögd kan du räkna med att ungarna blir wienertecknade, dvs att de får mer eller mindre vitt och eventuellt blåa ögon. Tror de kommer bli jättesöta!

lomsen
0

#2 du kan ju alltid ändra i ditt inlägg inom en timme ju!

Mimmi-Molly
0

Nu har jag ändrat.

Tack för tipset!

Rorosjons
0

#3 Det är väl endast om båda föräldrarna bär på vit blåögd som det kan bli blåögda ungar?

Zvintos
0

#6: Nej, wienertecknade kaniner kan vara blåögda.
Det är endast vit blåögd som kan bli om båda bär på vit blåögd (dvs är wienertecknade eller wienerbärare). =)

Mimmi-Molly
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är Tuzze,pappan till ungarna.Glad(det är Anna som skriver nu)Mamman skrev lite fel på färgen.det ser ni ju.

TereseE
0

#8 Söt! Han ser ut som en gul/svart japantecknad lejonhuvad kanin. Kanske blandras med hermelin.

Mimmi-Molly
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja som sagt. Här är en till bild på Mimmi och Tuzze.Jag kunde inte vända på bilden.