Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1480 ggr
SugarAddict
0

Kaninungar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ska få hem en kaninhona och hennes tre ungar om ca två veckor. De är födda den 19 mars. Jag tar hand om dem då ägaren inte kan ha kvar dem pga tidsbrist.

Jag undrar då om det är någon som är intresserad av att köpa nån av dem för en liten summa då det är dags för dem att flytta från mamma. Det enda jag vill är att de ska få ett bra hem med mycket kärlek där de får vara ute ( då de är födda ute i ett stall).

Mamman är en hoppkorsning mellan dvärgvädur, belgisk hare och mer vädur. Jag vet inte vad det är för pappa.

Jag bifogar bilder jag fått av ägaren.Det är troligtvis två hanar och en hona. Dock vet jag inte vilka som är hanar och vem som är hona. Men det ska jag kolla upp.

SugarAddict
0

:)

SugarAddict
0

Solkaniner
0

Gud, vilka sötnosar! Är dock inte intresserad.

Sashhi
0

Man ska helst inte transportera så små ungar..

Not your mom, not your milk.

SugarAddict
0

#4 vi pratade om att de skulle komma hit då de är ca 5-6 veckor då ungarna börjat äta själva och så. Så det blir nog om närmare 3 veckor.

Baralisah
0

fy vad söta!

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

SugarAddict
0

putt :)

SugarAddict
0

Har lite nya bilder på pluttisarna som jag ska lägga ut. De är idag 1 månad. Tanken är att de ska komma hit om 1½-2 veckor. Då de är ca 5-6 veckor. Sen ska de bo här tills de är redo att flytta hemifrån vid 8 veckors ålder.

SugarAddict
0

SugarAddict
0

KaninEmma
0

Jättesöta! =)

// Emma :D

Sashhi
0

#8 - 5-6 veckor är fortfarande väldigt ungt. Skulle inte transportera de någonstans innan de är 8 veckor, men det är ju i era händer.

imsuchadiva
0

Hon skriver ju att hon ska ta över dem då nuvarande ägaren inte har tid. Alltså sker transporten endast för att kaninerna ska bli bättre.

Animalfriend
0

#12 Meddela alla djuraffärer som inte tar emot ungar över 6v. detta också…

(Total dumt, enligt mig iaf. att de kräver att ungarna är så små).

Men här lämnar ungarna inte mamman ens. Då är det inga direkta problem, för det är det som är det viktiga, att de inte lämnar mamman för tidigt.

Hon hjälper även en kaninägare som inte har tid, och ger kaninen/kaninerna ett nytt hem. Glad

8v. är åldern då de flesta uppf. lämnar i väg sina ungar, för att de då kan vara säkra på att ha sett om ungen har magproblem eller dyl.

De slutar för övrigt dia vid 6v. ålder.

Ha de! Glad

Animalfriend
0

Var finns ungarna förresten? Glad Ev. intresserad, om det nu är hoppisar. Glad

SugarAddict
0

Jag förstår att man helst inte ska transportera ungarna så tidigt. Men då ägaren inte har tid så erbjöd jag mig att ta hand om dem, och vi bestämde att när de är 6 veckor så klarar de det, och de lämnar ju inte mamman heller. Det är heller inte långt de ska åka.

#15 De kommer finnas ca 2 mil från Borås där jag bor :)

Qepta
0

putt för sötnosarna

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Animalfriend
0

#16 Lite långt i väg tyvär. :)

Kiwanu
0

Sås jukt gullliga ! ;D

lomsen
0

tänk bara på att den åldern är den känsligaste för kaninungar så byt inte foder eller så utan försök ha en så liknande miljö som möjligt!

Sashhi
0

#10 - Transport går alltid att ordna, bara man är tålmodig! :)

pigelina
0

#16 vilket håll från borås?
är ev. intresserad:)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

SugarAddict
0

#22 mot Göteborg. Jag bor i Seglora. du kan ju kolla upp hur långt det är dit kanske? :)

TereseE
0

Den viltblå lillen var supersöt!

smurfan-13
0

Hur är de i sättet? Och hur är mamman? Bilder på mamman?