Börja igen
jag har en längre tid varit sugen på att skaffa kanin igen.
och har ni börjat jakten efter min kanin.
Och jag tänkte undertiden undra lute om Kaninhoppning.
jag höll på med det när jag var yngre. men det är säkert 12-13 år sen (ojoj vad jag kände mig gammal nu) och har säkert glömt bort allt.
Jag var medlem i örebrohopparna - finns klubben kvar?
Är det många tävlingar runt örebro?
Vilken ras? är mest lämpad för hoppning.
är det något speciellt man bör tänka på?
min skrutt som jag tävlade med var en hermelin fucsh - kan även säga att han vart lite över 13 år. dog i februari. fast det var inte jag som hade honom längre.
När det gäller raser så brukar majoriteten av hoppkaninerna vara korsningar. =)

Hoppkorsningar som avlats speciellt för hoppning är väl dom bästa :) Själv hoppar jag med mina dvärgharar och det fungerar finfint :) Dom kan jag ju även ställa ut.
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
tycker du ska ha en hermelin till, dem är ju så underbara :) eller en ..hmm..förlåt men den rasen som är en harras som liknar en hermelin lite ? :D
blev hon 13 år ? :O ..tänkt om min hermelin också blir så gammal :P
dvärghare var det såg jag i #2
ja örebrohopparna finns kvar, är själv en aktiv medlem och även aspirant.
jag tycker själv att det är alldeles lagom mycket tävlingar i örebro.
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
#1 #2 Okej. så det spelar ingen roll om det är en renrasig utan det kan vara vad som hellst?
#3 Okej. jo hermeliner är jätte söta. men sååå små. vill ha en lite större kanin.
japp 13 år ganska exat. han föddes i början av februari 96 och dog i slutet av februari i år. han var pigg ända in i slutet. han somnade in efter en bustur med hans familjs katter.
#5 okej. det låter toppen. har dom någon hemsida? Hur många tävlingar är det ungefär?
#6: Renrasig eller ej, spelar ingen roll nej. =)
#7 okej. men är det inte lättare att tävla med typ en belgisk jätte, dom lär ju kliva över hindren? eller finns det olika klasser?
#8: Belgiska jättar är inga direkt optimala hoppkaniner.
Visst är de stora, men med tanke på vikten blir det även en rejäl belastning på baktassarna när den landar.
De flesta hoppkaniner skulle jag tippa på väger mellan 2-4kg.
En belgisk jätte ska väga minst 7kg.
Men visst, hoppa hemma för skojs skulle går fint.
Tävla med en bj?
Blir nog svårt. 
Kul att du ska börja med kaniner och hoppning igen! :)
#9 jo det är ju sant,
och det skulle nog se ganska kul ut, med tanke på att kaninen måste vara så mkt större en hindrena..
#10 ja det ska bli jätte kul. men än finns det ingen kanin i hemmet. Men då finns det ju massa tid till att förbereda allt tills ninisen kommer hem : )

Det tävlade en BJ i min klubb ett tag (han är tyvärr död nu). Eller tävlade och tävlade.. :P Han gick igenom alla hinder och drog år efter år hem Jumbopriset (dvs sämst placerade) :P
www.orebrohopparna.se är adressen
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
#13 haha. ja men han vann ju något iallfall. det är de ju inte alla som gör
#8 Om du inte vill hoppa jättehöga hinder och tävla så är belgisk jätte en helt underbar ras som jag rekommenderar varmt!

Har ju en hermelinkorsnings tös, du skrev i tillsalu tråden. Hon hoppar endast 20*29 hinder, men har inte tränat henne alls. Brodern hennes hoppar däremot 50*50 hinder, men han är ju litte mer tränad med :P
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Okej. fast jag vill nog kunna tävla i högre klasser med. Fast jag skulle inte tacka nej till en BJ som kelgris och varför inte tävlingsmaskot : I