Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 611 ggr
PaaatyPalm
0

Attans!

Gosh, idag hände något som gick sinnes fort >.< . Tex sprang fritt i stallet idag en stund. Gick till ett annat rum för att hämta nytt vatten, rätt som det är när jag kommer tillbaka ser jag MOLLE ute! Hur fasiken kom han ut nu då ;O? Panik där, visste inte alls vad jag skulle göra, dom betede sig dock inte agresivt såg det ut som. Men iallfall Tappar vatten bunken och springer fram till den änden där Tex & Molle var. Letar efter något att ta isär som med, vill ju hälst inte ta med händerna. Får iallfall tag på ett galler som jag lyckas dela dom med. Får tag på tex i nackskinnet och drar upp han, men WTF! Molle sitter fast! Då har Tex, ja jag vetinte riktigt var han bet fast, men det var vid rumpan, Fick snabbt loss dom. Blödde litte från Molle, men endast några droppar. Värka som om han kom i någon Chock. Bara satt. Men nu är han iallfall ok. Han har både ätit, druckit, kissat och bajsat. Springer även runt som inget har hänt :P

Men detta är typiskt Molle xD! Ska på utstälning på lördag, Molle är anmäld men får se hur det blir. Men asså han är nog en Oturs kanin sådär fram till utstälningar eller något. För förra året när det var typ 5 dagar kvar till utstälningen så bet Baloo han i Läppen, så halva Molles läpp saknas typ =/ .

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com