Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 613 ggr
Quendy
0

Toa-Lätt?

Vad är Toa-Lätt? Kan nån förklara?

KajsaM
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Toa-Lätt är papperpellets. Till katter och smådjur :)

Quendy
0

Vart har man de?

KajsaM
0

Oftast har man det i toaletten, men man kan även ha det i övriga buren :)

Quendy
0

Oki, tack :D Hur mycket kostar det? Bara undra.

Faxlin
0

Toa-Lätt är som sagt var ett papperspellets, det används att suga upp kiss med i toalådorna till olika djur, såsom, katter, kaniner, illrar, hamstrar och liknande.
Toa-Lätt kan du köpa på vanliga mataffärer oc liknande ställen. Lätt att bära hem, nedspolningsbart i vanliga toaletten men man får tänka på att inte spola ner för mycket åt gången.
Finns både för och nackdelar om du frågar mig.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

KajsaM
0

Vsg :) Nja jag vet inte riktig hur mycke det kostar men skulle tippa ett en 10liters säck kostar 50-70kr.

Quendy
0

Oki, mina kaniner har ingen "toalett" dom bajsar överallt. Har försökt men miin hane vällte omkull den..

KajsaM
0

#7 Lite tips?. Läs artikel om hur du får din kanin rumsren. Det finns en tråd Ang. rumsren ta en titt där :)

KajsaM
0

#5 Vad tycker du är för och dackdelar? *nyfiken* :)

Lotta_A
0

Som alla sagt så är det papperspellets.
Jag tycker att det är jättebra att ha i stället för spån. Det dammar inte och det flyger inte runt så mycket, papperspelletserna är nämligen ganska tunga..

#4: Vi brukar köpa en stooor säck men 55L papperspellets. Det kostar 150:- tror jag. Jag minns inte riktigt vad den kostar. Mellan 100 och 200 i alla fall :P

KajsaM
0

Vilken toppen pris :P

Lotta_A
0

#11: jo jag vet. Det blir ju billigare att köpa mycket! Men ack vilket jobb det är att släpa hem den där påsen :P Men det kommer inte vara jobbigt längre för nu har jag ju biil :D:D

Tina-A
0

Japp. Och så hade jag iaf alltid haft Toa-Lätten i hela buren, känns skönt att det inte dammar så dom spån gör. Jag tycker också att det luktar mindre med Toa-Lätt

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

KajsaM
0

att det gör. Jag har haft spån i 3 dagar och det är lika med ett hälvete :S Allt är ju utan för buren! Så från och med nu så kommer jag att använda papperpellets. (har nästan en full bal med spån :P).

Idag var jag och köpte Toa-lätt 10l för 36.50 :- billigt va? ;D

Lotta_A
0

#14: Jadu. Spån är faktiskt ingen höjdare.
Billigt och bra pris du fick :)

Om kaninen står inne vet jag inte om det behöver vara något speciellt i buren i botten. Det enda man behöver är ju toalätt i toaletten. Men om kaninen inte är rumsren är det ju bra att ha underlag i hela buren.

KajsaM
0

#15 Och i min bur så är botten ganska hal, så han glider i sär med bakbenen :P

Tina-A
0

#16: Haha, Bambi på hal is :D Eller kanske Hampus i hal bur!

KajsaM
0

#17 Precis Hampus i hal bur :P Hahhaahah

Tina-A
0

#15: Jag tycker att man alltid ska ha något i hela buren. Det är nog skönast för kaninerna så, och så halkar dom inte !

KajsaM
0

#19 Exakt då halkar dom inte :P

Lotta_A
0

Okej. Men man kanske inte måste ha värsta lagret. Man kan bara ha lite halm kanske. eller lite toa-lätt :)

Eller så kan man ha kaninen lös i huset! Det är ganska schysst!