Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 5023 ggr
gickan87
0

Betesbur

Vad har ni för betesburar?

Någon som har den här?:

http://www.pwss.se/product.php?productid=8289&cat=83&page=3

MVH Erika :)

DEMNJA
0

Jag bygger av kompostgaller. Det är i regel billigare och blir mycket större :)

Hälsningar Anna

Medarbetare på Jättekanin ifokus

Rosågårdens kaniner

Kristall
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Betesburen som jag har har min mamma byggt. Brädor och harnät så är det fixat. ^^ (Dock är den i behov av renovering :p)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Kiwanu
0

Haha, en dålig bild, men här är iaf Dolly när hon skuttar i sin betesbur.

Kiwanu
0

Hela hagen.

Jag tar bara kompost galler och sätter ihop dem med varandra, fungerar super bra.

Om du har en kanin som gärna vill hoppa över gallret, så föredrar jag att ni sätter gallrerna så att dem blir höga men inte så breda.

Som på bilden ! --->

[Wera]
0

Gillar inte sådana hagar för jag tror inte kaniner gillar att skutta på det där gallret som är på marken :P

Bygger själv, bara bygga ihop en ram så det blir fyrkantigt sen häfta fast nät. Jag använder också kompostgaller, men efter att min en kanin rymde från kompostgallerhagen igår och dog tänker jag inte använda det längre om jag inte gör det säkrare så jag ska bygga ihop det bättre, säkrare gårdar i sommar, så slipper jag använda kompostgallret (ev. tar jag bitar av kompostgallret och bygger ihop med en ram så blir det stabilare.)

Tisdus
0

Den där buren på länken har min kompis. Den är riktigt svår att få ur kaninerna ur :P De sätter sig längst in i hörnet, och där kommer man inte åt dem.

Sashhi
0

Ska bygga ihop några betesburar i sommar, kompostgallrena är alldeles för opålitliga.

Not your mom, not your milk.

[Wera]
0

#7 Håller med, bra att dela av och ha inomhus / i stall men inte utomhus. Jag ska nog använda upp hälften av alla mina kompostgaller och bygga Hage av (göra en ram och istället för häfta fast putsnät/minknät tar jag kompostgallret) Tungan ute

Kiwanu
0

#7, Jo, det är sant. Men jag har bara kaninerna ute i kompostgaller hagarna men tillsyn, annars får dem vara i hagar, som ser ut ungefär #5:s, skulle inte alls våga ha dem ute utan tillsyn i kompostgallerhagar.

hyltebarn
0

Teddytassen säljer sånna för lite bättre pris ;) 
http://www.teddytassen.se/kanin/burar_till_salu-39.html

Personligen tycker jag inte om att ha galler i botten..Ingen av mina kaniner har någonsin försökt gräva sig ut. medans min gamla grannes kaniner grävde hela dagarna långa för att komma under sitt kompostgaller.

/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)

gickan87
0

#10 dem är ju dyrare på sina burar…

#6 vart är luckan på buren? man ser inte den på bilden..

Till er andra: Jag tänker inte använda kompostgaller då mina kaniner gräver sig ut och även hoppar över kompostgallret.

DEMNJA
0

#11 Det gäller ju att ha tak och botten så hoppar de inte ur…

Hälsningar Anna

Medarbetare på Jättekanin ifokus

Rosågårdens kaniner

gickan87
0

#12 Jomen självklart. Därför vill jag ha en bur som redan är färdig och som inte behöver sättas ihop varje gång djuren ska ut.

Tisdus
0

#11; Luckan sitter mitt på långsidan.