Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 6854 ggr
Nemolover
0

Dubbelmanad?

Hej, allihop.
Jo, jag är inte så bra på sådant där med färger och pälstyper. Så vad menas med dubbelmanad? :S

Haha, jag är en liten nybörjare .. xD

Tacksam för svar!
- Nemolover

PaaatyPalm
0

Det är väll när man parar två Mantlade/brokade kaniner.

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Sashhi
0

#1 - Haha, nejnej. :) Du tänker på vitsheck.

Dubbelmanad och enkelmanad är två olika pälsar på lejonhuvade kaniner (dvs. lejonhuvad kanin, lejonhuvad dvärgvädur)

Not your mom, not your milk.

Linnet
0

#2 Nej inte direkt två olika pälsar utan den enkelmanade har bara ett anlag för man och den dubbelmanade har dubbla mananlag. Det är ju inte olika pälsar, det går inte att se på en vuxen kanin om den har ett eller två anlag för man. Däremot kan man se det på en unge eftersom pälsen växer ut olika.

Sashhi
0

#3 - Jo, men det är de jag menar. :)

Not your mom, not your milk.

PaaatyPalm
0

#2 HAHA! , nej men oj xD… Jag är helt vimsig idag/igår *som vanligt då *-)* haha :P

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Nemolover
0

Haha, okej. Så egentligen .. Är det ingen större skillnad? Eller .. O_o
Bara att en dubbalmanad har "två" lager man?

Vad var det du, Sashhi, sa? Menar du att en renrasig lejonhuvad kanin är dubbelmanad, och en lejonhuvad dvärgvädur har enkelmanad? *förvirrad* Det här med pälstyper är verkligen inte min grej ..

Anema
0

Dubbelmanad & Enkelmanad är de pälstyper Lejonhuvad Kanin & Lejonhuvad Dvärgvädur kan ha.

Dubbelmanad - Kaninen har man runt huvudet samt "kjol".

Enkelmanad - Endast Man runt huvudet.

Har tyvärr ingen bild att visa. Men sök på google så hittar du nog en bild eller två ;)

Linnet
0