Måste man ...
Måste man träna någonstans där andra kaniner hoppat med sin egen kanin för att den ska kunna tävla? så den vet hur hindrena typ är och hur dom luktar ?
sry om ni inte fattar vad jag menar säg till i såfall
måste måste man inte men det kan ju såklart vara en klar fördel.
Jag tränar sällan på andra ställen än hemma och det brukar gå bra ändå.
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Det är ju alltid bra med lite miljöträning innan tävlingar :) Men om man inte har tillgång till det så kanske man kan åka in till tävlingen lite tidigare så att kaninen har lite längre stund på sig att känna sig trygg bland alla nya ljud och dofter.

Håller med dem andra (:
/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)

Okej (: verkar som bra idér och förslag ;D jag ska se om jag hittar något ställe att träna på ,,,men om inte får jag väl åka typ tidigare till tävlingar och så :) Han älskar att hoppa typ över grenar och allt möjligt den lille rakaren (: någon som vet vad jag ska ha för sele ,,just nu har jag en h-sele och han drar ganska mycket men man får väl hänga med i svängarna ,jag har ett 2 meters koppel till honom så jjag slipper springa som en dåre x) men det är väl bra att haan har fart i sig :P någon som vet om det är lätt att bygga egna hinder (; ?
ursäkta om jag skriver dåligt och om ni inte fattar säg till :D

Ja det är lätt om man har material osv tycker jag :)

okej ,joo vi har mycket material :)

Se till att inte använda spikar som upplägg för bommarna, och gör hindren stadiga :) Inga vassa kanter eller sånt heller.
Och visst är det bra om kaninen har lite spring i benen :) Köp ett 3m-koppel, det underlättar mycket på tävlingar och kaninen går igenom en bana snabbt :P

Lycka till med din kanin :D
Tips: Hitta en gräsplätt eller liknande och ställ upp dina hinder där, sen frågar du dina grannar om dom har lust att ställa upp som publik, kaninen vänjer isg vid ljud och uppmärksamhet :D
/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)
Jag brukar träna på olika ställen, men jag bor på landet så har ju massa plats:)
ibland e jag hemma och iblad hos min mormor och morfar, iblad i ngn Hage mm:P
Hon hoppar lika bra på alla ställen:)
och ska tävla med henne första gången i maj:)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
#4 jag skulle prova en bog eller bröstsele och ett tremeterskoppel om han drar.
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |