Hjälp!
jag har nu hållt på med blandrasuppfödning i ett par år men har aldrig stött på några problem. Fram tills nu, jag har nu en kull på 6 st som inte blir matade dem är 3 dagar gamla och smala som pinnar jag fick dessutom hjälpa mamman med att få ut ungarna (vilket jag fått göra innan, och då tyvärr vissa ej överlevt)
Jag har fått reda på vad man kan mata dem med, men jag antar att jag måste ta in ungarna? Vart skall jag ha dem? Hur skall jag göra ett bo åt dem? ja kan tyvärr ej ta in pälsen och undrar om det finns något annat sätt, om dem behöver värme lampa eller liknande.
Akut hjälp!! =(

Att försöka mata så små ungar som mamman inte bryr sig om är i princip omöjligt, så lika bra att låta "naturen ha sin gång" Jag vet att det känns svårt men jag har provat att stödmata nån enstaka unge som halkat efter och inte fått i sig tillräckligt och det går inte, man får inte dom att äta ordentligt, dom kan lätt få ner i lungorna och få lunginflammation. Är du säker på att mamman inte matar dom då, hon ger dom ju bara en eller två gånger per dag. Har hon haft ungar tidigare och hon skött om dom då så är det ju konstigt om hon inte gör det nu.
En liten undran bara, varför parar du en kanin som tidigare haft problem med att få ut ungarna, det är kanske inte så bra att para igen om det varit problem tidigare.
det är inte hon som haft problem, det var nu, jag har en hel del kaniner och dem som har haft problem har jag tagit bort eller bara haft kvar som kel, jag hade en "kompis" som hade uppfödning som som matade en unge från ett par dagar gammal, men har ej kontakt med henne längre.
Henne som jag "fick" kaninen ifrån sa att hon gjorde jätte bra ungar vilket jag tvivlar på efter att ha pratat me henne senare.
Jag tycker att det borde gå, visserligen är det en väldig skillnad på kaniner och katter o hundar men dem kan man mata från att dem är ett par dagar gamla. tycker att det är värt ett försök men går det inte så går det inte. Men undrar fortfarande hur boet i såfall skall vara inne ?
Kaniner brukar tyvärr vara svåra att nappa upp när dem är små.
Brukar oftast inte gå alltför bra.
Boet vet jag inte hur du ska ordna, till såpass små kaninungar. =/