Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 1890 ggr
spiritedaway
0

Pyreénisk dvärgkanin

Finns det ens? :P Finns nämligen en sån till salu på blocket.

Och det enda jag kunde hitta var nåt i stil med det namnet, var att alla kaniner härstammar från den europeiska vildkaninen som bara fanns på den Pyreneiska halvön.

Jag tänkte att jag kanske har missat nåt helt, men jag har aldrig hört talas om en pyreénisk dvärgkanin förut.

MarHai
0

Nej det är ingen ras.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

spiritedaway
0

haha tänkte väl det :P undra vart säljaren fick namnet ifrån :P

spiritedaway
0

Är det någon fler som har sett roliga namn på raser, eller raser som inte finns?

DEMNJA
0

Såg den annonsen också! ;) Förmodligen djuraffärskanin, då brukar djuren få alla möjliga konstiga namn! :p

Hälsningar Anna

Medarbetare på Jättekanin ifokus

Rosågårdens kaniner

spiritedaway
0

#4 haha mjo. Men undrar om det då är djuraffären som sagt att kaninen är en pyreénisk dvärgkanin :P dom brukar ju inte ha koll, men att döpa dem till sånt som inte finns har jag inte sett förut.

Strumpa
0

haha :) ser ut som en lejon/dvv mix eller liknande tycker jag. tänk om alla döpte om sina blandraskaniner med egna påhittade namn, vad kul de skulle va.

jag såg en gång en kanin som hetter "belgisk liten löwen" på blocket Tungan ute

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

spiritedaway
0

Haha ja det är nog inte alltför ovanligt att många kaniner får fel namn, fast de brukar i alla fall inte vara påhittade :P

haha belgisk liten löwen , spännande ;P

imsuchadiva
0

#0 Hade varit kul om man hade fått sätt en bild på kaninen :)

Att sätta felaktiga namn på kaninraser är ju väldigt vanligt. Många kaninmänniskor sätter ju smeknamn på raserna som blev felaktiga.

hjartelyckanskaniner
0

Har du länk till annonsen?:P

Har sett en annons med en angora/dvv och den var lejonhuvad. Sen är det vanlig med att färgen är fel, finns inga grå kaniner utan de är då blåa. Det är ganska roligta att läsa sådana annonser^^

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Strumpa
0

#8 och #9 tror inte man får länka till annonser här, men det är ju bara att gå in på blocket och söka på pyreenisk dvärgkanin. den ser ut som en lejon/dvv mix tycker jag, men de kan ju va fler raser i den.

/Sanna

hjartelyckanskaniner
0

Har sett den nu:P haha

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Linnet
0

Såg den också, det såg ut som en lejonhuvad fast med lite längre öron.

spiritedaway
0

#8 leta på blocket.. Finns nog bara en enda "Pyreénisk dvärgkanin". Texten är direkt kopierad från hennes rubrik så det är bara att söka.

#9 men just att folk skriver fel färger är inte så konstigt tycker jag. Är man inte insatt i färgerna så kan man oftast inte vad de heter.

exitingsvillemo
0

måste säga att oavsett ras, så var det bland det sötaste jag sett =)

En riktig gobit =)

spiritedaway
0

#14 ja den var riktigt söt :)

Kristall
0

#3: Såg nyss en annons på Blocket.se där pappan till en kull ungar var "vädurs teddy löwen". ^^

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Strumpa
0

jag gillar verkligen inte ordet löwen, vet att det är tyskt men tycker det är jättefult verkligen Oskyldig

#16 undrar hur dom ungarna såg ut? ;) haha.

/Sanna

PaaatyPalm
0

#16 haha, men vissa säger att det fins en sån ras >.< Sjukt jobbigt! Stötte på en tjej som hade en sån kanin, kaninen hade stamtavla och blablabla jag bara ömh ? HAHA! Så kass. Även om jag framförde att en sådan ras inte rans och att det mycket tydligen skulle vara en Teddy ddv/ Teddy "löwen" hon hade så gav hon inte med sig. Hon sa att uppfödare var godkänd i skaf mm. Stör mig på sånna folk >.<

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Kiwanu
0

Hahahahaha, Jo tjena, Pyreènisk dvärgkanin, det var något nytt ! xD

[BonnieL]
0

Haha XD

Lite OT:

En gång när jag tittade på blocket hittade jag två hamstrar som jag klickade upp, där stod det typ såhär: Två snälla hamstrar en hona och en okastrerad hane men honan har aldrig blivit dräktig.

Hon lär bli det snart iallafall :/

Toaden
0

Haha, det ser ut som en lejonblandras  Tungan ute

#20 "aldrig blivit dräktig" Jösses. Snart lär det komma små bebbar!

Linnet
0

Meilade henne och frågade och fick till svar att det enligt djurmagazinet i Haparanda var en mycket ovanlig ras. Haha. Googlade lite sen och hittade en informationsfolder om kanin som djurmagazinet hade skrivit, där står det om kaniner att den ursprungligen bara fanns på pyreneiska halvön. Ja hur dom kan få till det dom här djursffärerna, säkert bara nåt påhittat för att få det att låta lite finare, eller om hon har missuppfattat det, den var ju några år gammal, kanske var lejonhuvad kanin lite ovanlig då inte vet jag. Men finns nog i alla fall inget som heter så.

Toaden
0

Haha… Den finns kanske, men tror knappast den ser ut som en lejonkorsning O.o

Linnet
0

Tror inte ens det finns nåt som heter så, då skulle man väl hitta det nånstans på nätet.

Zvintos
0

Finns inget som heter så.
Men läste detta i ett skötselråd:
"Det finns över 40 olika arter av kaniner och harar på jorden, men alla tamkaniner stammar från den europeiska vildkaninen, som ursprungligen bara fanns på den Pyreneiska halvön."

Dem kanske gjorde sin egen tolkning av det som står i detta skötselråd? Tungan ute

Linnet
0

Jo, just nåt sånt läste jag också. Säkert är det nåt påhittat för att det ska låta lite fint och ovanligt

spiritedaway
0

ja dom har nog gjort en egen tolkning i sånna fall :P haha.

Toaden
0

#25 Självklart! Allt för att få kaninen såld, en ovanlig kaninras… hm..