Artikelförslag NY
Nu kör vi igång en ny sån här tråd så vi får veta vad ni vill läsa om just nu.
Vad vill ni ha för artiklar?
Kom ihåg att ni har även möjlighet att skriva egna om ni vill det. Då är det bara att kontakta sajtvärden eller någon av oss Medarbetare.
Jag vet inte riktigt om artiklarna jag tipsar om redan finns men skriver ändå:
Hur man ska lyfta en kanin, lägga kaninen på rygg.
sele träna, hopp träna.
Klippa ens kanins tänder vid felbett.
Dräktighets tecken och vad man ska tänka på.
Mer om genteknik, färger, dominanta och vikande gener.
Det kommer jag på just nu.
Jag skulle jättegärna vilja läsa om det som #1 skrev, mer om genetik, dominanta och vikande gener. Vi läser om det i skolan så det skulle vara kul att veta mer.
Jag vill läsa mer om första hjälpen och vad man ska göra vid olika situationer som när kaninen skadar sig.

#2 Läser också om det i skolan nu :D har prov om det på Torsdag nästa vecka ;)
Jag tycker det skulle vara bra med en artikel där man talar om vilka lagar och regler som gäller vid kaninhållning och om vilka burmått som gäller för vilka kaniner osv. Bestämmelserna som finns helt enkelt!
#4 Bra idé 
Bra förslag! Bomba med fler bara! 
Finns ju artiklar om frassar och dvv som jag sett. Kanske om Hermeliner om det inte finns ^^
#7 Menar du om hur det är att äga en hermelin ?
#8 Ja, vi hade en sådan på G innan, men användaren verkade inte få mina PM eller något… Så det blev inget av det tyvärr.
Finns det någon som vill ställa upp och skriva om hur man bygger bur/flerfackare, är ni varmt välkomna.
Vi ska faktiskt börja bygga en 3-fackare om några veckor, om det inte är någon som vill gör en sån artikel innan så kan jag dokumentera och knåpa ihop något när det närmar sig ett färdigt resultat.
#9 Jag kan tänka mig försöka skriva en artikel om det, jag har PM:at :P fast jag har bara byggt en två-fackare.
Hur man gör rosetter (A)
Emma
#12 Det vill jag också ha :D
Kanske dessa?
-Klippa klor.
-Hur man aktiverar.
-Recept till kaniner.
-Hur man får en kanin att lita på en, och bli tam.
Vad olika kaninfärger och teckningar heter på engelska vill jag fortfarande läsa om :)
#9 jag har hermeliner =)
-' Rebecca Johansson
#11 Du har fått svar!
Jag har länge tänkt att det vore toppen med en artikel om kompostgaller. Finns ju hur mycket smarta lösningar som helst både inomhus och utomhus.
Skulle vilja läsa mer om kifare som berättar om sina olika kaniner, t.ex. "Hur det är att äga en holländare" eller hermelin, lejonhuvad kanin, angora och fusch etc.
#9 Hon menar om själva rasen hermelin, inte hur det är att äga en :) men hon äger en redan iaf. 
#18 Vi har en artikel om hermelinen.
Jättebra förslag!
Jag skulle med hjälp av någon mer kunna göra en artikel om hur man gör små gulliga rosetter till kaninerna.

Ni har så många bra artiklar men dt skulle vara ännu bättre med dessa (om det inte redan finns):
- Vad man gör med t.ex. rinnande ögon.
- "Mode" för kaniner
- Djurförsäkringar..
#21 Mode för kaniner, menar du typ kläder och sånt då? Tror de flesta på kif är emot sånt faktiskt.

Har ingen aning om vilka det fins men mina tips? är:
- Hinder & Bur bygge, tips? på matrial, mått och sånt. Och även ritningar på hinder/burar
- Foder, asså där man gämför olika foder med varandra. Är ganska mycket diskusioner om foder tycker jag, vilket som är bra mm
- Förberedelser inför parning, hur den ska gå till, vad honan behöver under dräktigheten, hur hennes humör kan förändras mm
- Kaniners släcktigar, asså typ gnagare som är släckt med kaniner :P och typ litte fakta om dom kanske ?
- Hur man tar bort agresiva kaniner, alltså hur dom sedan kan bli snälla igen. Mena inte hur man dödar dom :P utan hur man gör dom snälla och tama igen :P
- Kaningodis, hur man gör eget snabbt och änkelt ? och vilka olika frukter och grönsaker man kan andvända. Hur man ska göra mm
- Kanin på sommaren, typ allt man behöver veta, vatten, mat, burar ja allt som man kan tänkas vilja veta :P
- Tips när kaninen rymt, det är nästan alltid en tråd om att någon kanin har rymt eller något i den stilen, så det kanske skulle vara bra och göra en artikel med tips? som man kan göra när djuret har rymt?
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Jag vill jättegärna ha en artikel om hur man gör kaninrosetter! :)
#25 Om jag inte minns fel så ska vi ha en sån artikel.. Eller var det kanske bogsele.. Ska kolla!
*Hur man hanterar nyafödda ungar, både med lugn och stressad hona
Vill ha fler artiklar om att äga en BJ. Tror att det finns en redan, men med andra BJ-ägare (jag kan vara med XD). Och så artikel om kaninernas mat, vilken pellets som rekommenderas, godis som är uppskattat av kaniner o.s.v.
putt!

Hur man kan få en aggresiv kanin tam.( den skulle jag behöva)
Det skulle också vara kul om ni gjorde en artikel där man fick följa en kanins dräktighet. ( någon skriver om vad den gör med sin dräktiga kanin varje dag)

kanske om olika raser, hur man får kaninen frisk, kaninens beteende
#33 Vi har info om de flesta raserna & kaninens beteende :)

Jag kan tänka mig att hjälpa till med en artikel om hur man gör rosetter, har visserligen precis börjat (idag faktiskt).
Men jag kan absolut tänka mig att ställa upp!
skulle vara kul om jag skulle få göra en artikel om olika selar och hur dom inverkar på kaninen, men har noll clue om hur man gör.
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Har ett artikelförslag förresten:
- Linjeavel, inavel, utavel

#29 Det finns redan en artikel om hur det är att äga en BJ, vi kommer inte skriva en till. Det räcker gott och väl med en ;)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Vill gärna skriva artiklar men inga jag gör duger ju.. :(

#32 gillar idén :D
Skulle vilja ha lite om kompostgaller, som det var någon som sa!
/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)

Genetik och hoppning :)
Vad man ska titta efter hos en kanin till olika användnings områden ? =)
#42: Vad för sorts genetik?
Finns ju flera artiklar om genetik redan.

Hinderbommarna, hur man kan dekorera etc.
Mvh Maia

Typ som många sa, hur man gör rosetter och sen också när man gör rossetter och selar vart man köper det som man behöver vart som är billigt och bra affärer med fina tyger och vart man köper trådar till koppel och såna där man måste ha på h,bogselar ja typ alla selar att sätta fast remmen i minns ej vad det heter den där järn saken :P

#45 Jag håller på med en artikel om rosetter, men det har varit så mycket nu i skolan innan och efter påsk. Men den kommer! :)
#46 Låter toppen :)

Jag tycker värkligen med hur man gör rosett ska komma :D och hur man gör H-sele:P