Fästingmedel
Finns det något fästingmedel man kan använda till kaniner, t ex som man brukar använda till katter?

Det tror jag?
Putt.
/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)

Kan man inte använda samma som man har till katt och hund:)?
Jag hittade 3 stycken fästingar på Xtras öra igår och en fästing för några dagar sedan. Så de börjar vakna upp nu.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
#3 - Samma här. Hittade två fästingar vid Spökes morrhår.
Det skulle nog vaar en bra idé med fästingmedel.
Not your mom, not your milk.

Undra om det finns till kaniner,det vore bra om det fanns :)
Mina kaniner får aldrig fästingar men min kompiisars kaniner som vistas på samma ställe får tusen.

Kan man kolla någonstans om det finns till kaniner?
Hm, mina kaniner får typ aldrig fästingar fast katterna får det…
Det borde ju finnas något medel som funkar på kaniner.
Kastanjegårdens Kaniner
Mina kaniner har redan fått massor av fästingar = jag får också fästingar eftersom jag pysslar med kaninerna. Inte kul 

Vi har också katter,de får fästingar hela tiden
Förra sommaren fick vi vara "testpanel" till nått nytt hund/katt schampo, det ena nånting mot pälsen, och den andra va mot fästingar och loppar, men det är inte jätte lyckat att bada kaniner. Sen fick vi nått "pluver" också som jag testade på kaninerna, det va nått naturligt mojs, som kom från nått träd i afrika eller vad det var.. Men iallafall så höll mina kaniner sig fästinfria så gott dom hela sommaren. Så det var verkligen super bra! Tror nog dom har börjat sälja sånt nu, vet dock inte så mycket om det.. har för mig dom skulle starta affär här nere där jag bor…
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
#10 Vet du vad det heter?
#11 har ingen aning faktiskt. men kan försöka ta reda på lite mer :)
#13 Nej det är inget man ger i maten utan man har det i pälsen ^^
#12 Vore jättesnällt!

Skulle också villja ha ett medel. Är ju väldigt lätt att missa en fästing och då kan ju slutet vara nära.
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com

Aa :/

putt

Tänkte bara varna er för fästingmedlet Frontline som är till hundar och katter. Detta är livsfarligt för kaniner! Har även för mig att det finns veterinärer som skriver ut detta, men om kaninen får i sig medlet (vilket de lättare kan få än katter och hundar, för kaniner når ju bak i nacken) blir de förgiftade på något vis.

Oj då :S

Mina kaniner är välpälsade och får bara GULA fästingar runt nos och ögon. Men min teddyhanne får jämt små äckeldjur på öronen. Funkar det med fästingmedel till hund och katt som finns på apoteket?
Lättast är ju om man ringer en veterinär och frågar om fästingmedel till kaninerna.
Trots att vi bor i skogen, har katt, hund, kaniner och haft häst har vi under dessa 3 år aldrig haft fästingar mer än att en låne-kanin hade en jätte liten fästing intill ögat och min häst hade en stor fästing på magen. ^^ Skönt det för fästingar är äckliga. Jag har aldrig haft fästingar på mig heller.
När jag bodde i radhus, innan jag flyttade ut på landet hade jag aldrig ens sett en fästing under mina 11 år i radhus (2 år i lägenhet också.)